W serwisie Igor’sLAB pojawiło się arcyciekawe porównanie, biorące pod lupę technologię NVIDIA Frame Generation i parujące ją z alternatywą dla DLSS w postaci FSR 2.0 od AMD i XeSS autorstwa Intela. Według tego testu wyjątkowa technologia Nvidii świetnie współgra z rozwiązaniami konkurencji.
Wyjątkowa technologia Nvidii współgra z FSR i XeSS. To wiele mówi o przyszłości up-scalingów grach
W segmencie technologii skalowania w czasie rzeczywistym ciągle wrze i najnowszym tego przykładem jest zarówno DLSS 3.0, jak i FSR 3.0, który ma zostać wprowadzony na rynek w przyszłym roku. Wedle zapowiedzi, FSR 3.0 będzie wykorzystywać technologię znaną jako Fluid Motion Frames, która powinna być bardzo podobna do Frame Generation firmy NVIDIA.
Po odkryciu Igora wydaje się to pewne, bo okazało się, że możliwe jest włączenie NVIDIA Frame Generation w grach takich jak Spider-Man i zmienienie technologii z DLSS 3.0 na konkurencyjne rozwiązania. W ten sposób można zachować korzyści płynące z tych sztucznie generowanych klatek w połączeniu z upscalingiem AMD FSR 2.0 i Intel XeSS 1.0, które również są wspierane przez grę.
Czytaj też: Geekbench zdradza nam specyfikację nadchodzącego Oppo A98
Potwierdzają to wyniki wydajności, bo z aktywowanym FSR2 z GeForce RTX 4090 płynność wyższą o ponad 95 klatek na sekundę z włączoną technologią Frame Generation i na ustawieniu Ultra Performance. Intel XeSS uzyskuje z kolei 69 FPS w tej samej konfiguracji. Co ciekawe, dzięki temu RTX 4090 z AMD FSR2 i FG zapewnia najwyższą płynność w Spider-Man Remastered.