Ostatnio mieliśmy okazję pisać o projekcie Skinterface, czyli kombinezonie pozwalającym „poczuć” wirtualną rzeczywistość. Rękawica Dexmo jest mniejszym egzoszkieletem i skupia się jednak na tym, by jak najwierniej oddać wrażenie trzymanego obiektu w rękach.
Dexmo działa w zadziwiająco prosty sposób. Otóż na każdym z palców znajdują się małe czujniki i jeśli wejdziemy w interakcję z jakimś obiektem, to rękawica odpycha lekko nasze palce tak, by dopasowały się one do kształtu trzymanej rzeczy. Dexmo pozwala nam również poczuć twardość przedmiotu, a także potrafi symulować opór stawiany przy przesuwaniu obiektu. Twórcy rękawicy (Dexta Robotics) pracują póki co nad jej integracją z goglami VR (jak na razie mowa jest tylko o HTC Vive). Mogłaby się ona świetnie odnaleźć zarówno w grach wideo, jak i edukacji czy ćwiczeniach w różnych zawodach. Mam tu, chociażby na myśli prawdziwą symulację dla chirurgów.
Póki co Dexmo nie ma zamiaru zbyt szybko ruszyć na rynku konsumenckim, bo jest to póki co zwykły prototyp. Czekamy na rozwój wydarzeń dotyczących tej rękawicy, bo wydaje się ona być bardzo ciekawą koncepcją. To kolejny krok postawiony ku temu, by całkowicie wejść w świat wirtualnej rzeczywistości.
[źródło i zdjęcie: dronepunks.com]