Deweloperzy Wiedźmin 3 Dziki Gon są gotowi do premiery nowej wersji gry. Wiele zmian zapowiada się doskonale, ale jedna mnie niepokoi.
Lista zmian Wiedźmin 3 robi wrażenie
Darmowa aktualizacja do nowej generacji dla Wiedźmina 3 Dziki Gon zawita na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S już 14 grudnia. Aktualizacja wejdzie w życie o 1:00 w nocy dla PC i Xbox Series X|S oraz o północy czasu lokalnego dla PlayStation 5. Będzie uwzględniać ulepszenia wizualne, wydajnościowe i techniczne, a także poprawki oraz dodatkową zawartość. Wersje na PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch również zostaną zaktualizowane – szczegółowa lista zmian wraz z datą zostaną ogłoszone w późniejszym czasie.
Czytaj też: Na co deweloperzy Tekken 7 przeznaczą górę pieniędzy ze sprzedaży gry?
Jakie zatem są najwazniejsze zmiany nowej wersji gry? Oto one:
PC i konsole nowej generacji
- Dodano oświetlenie globalne z ray tracingiem i okluzję otoczenia.
- Gracze PC posiadający kompatybilny sprzęt zyskają dodatkową opcję odbić i cieni z ray tracingiem.
- Wzbogacono grę o różne mody i zawartość inspirowaną modami, aby poprawić oprawę wizualną oraz ogólną jakość gry. Dodaliśmy kilka ulubionych przez graczy modów stworzonych przez społeczność, a także nasze własne modyfikacje: ulepszenie środowiska i przerywników filmowych, realistyczny bruk, jak również wiele innych poprawionych dekoracji.
- Mody stworzone przez społeczność oraz zawartość inspirowana modami:
• The Witcher 3 HD Reworked Project autorstwa HalkHogan.
• HD Monsters Reworked autorstwa Denroth.
• Immersive Real-time Cutscenes autorstwa teiji25.
• Nitpicker’s Patch autorstwa chuckcash.
• World Map Fixes autorstwa Terg500
- Przeskalowano tekstury różnych postaci do 4K – w tym Geralta, Yennefer, Triss, Ciri, Eredina i innych.
- Wszystkie główne postacie, w tym Geralt, rzucają teraz cienie w wysokiej rozdzielczości nawet poza przerywnikami filmowymi. Ponadto naprawiono problem z przycinaniem włosów przez zbroję oraz kilka innych problemów związanych z przycinaniem zbroi.
- Ulepszenia środowiskowe:
• Dodano nowy typ pogody – „Szare niebo”.
• Zaktualizowano tekstury nieba.
• Poprawiono roślinność i wodę.
• Ulepszono wybrane modele.
• Ulepszono niektóre efekty wizualne wyboru.
• Zaktualizowano globalne oświetlenie otoczenia.
- Dodano AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.1
- Dodano tryb fotograficzny, który pozwala graczom wykonywać niesamowite ujęcia wiedźmińskiego świata.
- Dodano opcję zatrzymywania gry podczas przerywników filmowych.
- Dodano alternatywną opcję kamery, która znajduje się bliżej postaci gracza i bardziej dynamicznie reaguje na walkę oraz ruch podczas eksplorowania, walki i jazdy na koniu. Ustawienia te znajdziesz, wchodząc w Opcje → Odległość kamery.
Klimat Wiedźmin 3 jakby uciekł?
Może to tylko takie wrażenie spowodowane scenami z gry, które do tej pory widziałem w sieci, ale co patrzę na pokazy nowej wersji produkcji, to nie mogę przestać myślec o tym, że słynny klimat gry budowany przez perfekcyjnie dobraną kolortystykę każdego elementu, nieba, wiatru i roślinności – jakby trochę się ulotnił.
Czytaj też: GTA Payday? Tak mi wygląda Crime Boss Rockay City
Żadna z dotychczas prezentowanych lokacji nie sprawiła, że zachwycałem się daną sceną. Gra wygląda dalej ładnie, ale specyficzny klimat scen jakby się ulotnił.
Puściłem sobie na telewizorze powyższe wideo i przyznaję, że gra jest ładna, ale jakby czegoś brakowało.
Patrzę na porównanie zrzutów ekranu z PlayStation 4 i PlayStation 5 i co widzę? O wiele więcej detali w wydaniu PS5, ale jednocześnie scena wydaje mi się ciepleszja niż powinna. Na PS4 aż czuć ziąb Skellige, a na PS5 widzimy ładną grę bez starego klimatu.
Może przesadzam i po prostu jakoś wyjątkowo zwróciło to moją uwagę, ale wciąż mam wrażenie, że czyjaś praca ze studia została wyrzucona do kosza i zapomniano o unikalnym klimacie produkcij po wprowadzeniu zmian.