Reklama
aplikuj.pl

Oficjalne wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Black Ops 7

Oficjalne wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Black Ops 7

Activision opublikowało oficjalną listę wymagań systemowych PC dla gry Call of Duty: Black Ops 7 przed jej premierą, zaplanowaną na 14 listopada na platformach Battle.net, Steam i Xbox na PC. Opublikowano szczegółowy podział specyfikacji dla różnych presetów, detale pre-loadingu oraz osobną sekcję poświęconą przenośnym konsolom z systemem Windows (handheldom).

Wymagania sprzętowe dla różnych ustawień

PresetPamięć RAMPamięć VRAMPrzykładowe CPUPrzykładowe GPUSystem
Minimalne8 GB3 GBRyzen 5 1400 / Core i5-6600Radeon RX 470 / GTX 970 / GTX 1060 / Arc A580Windows 10 (64-bit)
Zalecane12 GB8 GBRyzen 5 1600X / Core i7-6700KRadeon RX 6600 XT / RTX 3060 / Arc B580Windows 11
4K Ultra16 GB16 GBRyzen 5 5600X / Core i7-10700KRadeon RX 9070 XT / RTX 4080 / RTX 5070Windows 11

Wymagania minimalne zaskakują niskim progiem VRAM (3 GB) oraz uwzględnieniem kart, które wkrótce mogą stracić oficjalne wsparcie optymalizacyjne dla gier (np. GTX 970).

W sekcji 4K Ultra widoczny jest potencjalny błąd – dla karty RTX 5070 podano 16 GB pamięci wideo, mimo że jest to model 12 GB. Wszystkie konfiguracje wymagają wsparcia dla DirectX 12 oraz 116 GB wolnego miejsca na dysku SSD w dniu premiery.

Nowe zabezpieczenia i funkcje

Call of Duty: Black Ops 7 wprowadza bardziej rygorystyczne środki bezpieczeństwa. Gra wymaga teraz aktywacji TPM 2.0 oraz Secure Boot we wszystkich tierach specyfikacji. Wymogi te pozwalają systemowi anty-cheat Ricochet na wykorzystanie sprzętowo wspieranych zabezpieczeń w celu weryfikacji, czy system uruchamia się przez zaufaną ścieżkę, co podnosi barierę dla cheatów na poziomie jądra systemu (kernel-level cheats) i niepodpisanych sterowników.

Gra wymaga także procesora Intel lub AMD z obsługą AVX oraz, w przypadku kart Intel Arc, włączonej funkcji Resizable BAR.

Wsparcie dla handheldów i upscalingu

Studio Beenox, odpowiedzialne za wersję PC, udostępniło również specjalne wymagania dla przenośnych konsol gamingowych z systemem Windows (handheldów). Te ustawienia są dostosowane do niższych limitów energetycznych i mniejszych ekranów.

Lista funkcji PC potwierdza wsparcie dla technologii AMD FSR 4 oraz innych opcji skalowania i generowania klatek, które mają pomóc tym urządzeniom w utrzymaniu płynnej rozgrywki.

Brak jest natomiast wzmianki o upscalerze FSR Redstone, co sugeruje, że AMD prawdopodobnie nie wykorzysta premiery Black Ops 7 do wprowadzenia tej nowej technologii.

Źródło: Call of Duty