Pokaz aerodynamiki Mercedes-AMG GT Black Series

Pokaz aerodynamiki Mercedes-AMG GT Black Series

Jeśli interesują Was szczegóły na temat Mercedes-AMG GT Black Series, to zapraszam do wpisu, gdzie opisywaliśmy je tuż po premierze tego cacka. Poniżej skupiamy się bowiem tylko na jego aerodynamice.

Mercedes-AMG postanowił ujawnić dwa materiały na temat tego, jak świetnie udało mu się zaprojektować nowy supersamochód dla marki. Najbardziej imponuje w nim oczywiście sam napęd, ale również pozostałe kwestie zostały dopięte na ostatni guzik, jak właśnie sama aerodynamika.

Generując niezwykłą siłę docisku ponad 400 kilogramów przy prędkości 250 km/h, Mercedes GT serii Black wykorzystuje do tego gigantyczne tylne skrzydło z aktywnymi elementami aerodynamicznymi. Ruchoma klapa w górnym ostrzu jest regulowana elektronicznie o 20 stopni w zależności od trybu jazdy, co albo zwiększa prędkość maksymalną, albo docisk tylnej osi do drogi.

Płaskie podwozie jest prawie w całości pokryte panelami, aby nie zaburzać profilu nawet pod spodem, ale znalazło się na nim kilka żeber, które kierują powietrze do tylnego dyfuzora. Należy przy tym pamiętać, że Mercedes-AMG GT Black Series jest samochodem legalnym na drogach publicznych, co podkreśla m.in. fakt, że przedni splitter można dostosować pod kątem jazdy na torze albo na drodze.

Czytaj też: Elektryczny SUV Nissan Ariya wreszcie ujawniony!

W Mercedes-AMG GT Black Series zadziwia też dbałość o możliwie najniższą wagę. Stąd kąpiel tego samochodu we włóknie węglowym, które zostało zastosowane wentylowanej masce, dachu, konsolach, progach bocznych, tylnej klapie i tylnym zderzaku. Nawet szkło na przedniej szybie jest nieco cieńsze, aby usunąć zbędny ciężar, a siedzenia kubełkowe z włókna węglowego, mocowanie skrzyni biegów i wał napędowy dodatkowo przyczyniają się do niskiej wagi.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News