AMD od dłuższego czasu rozwija swoje rozwiązanie AFMF (AMD Fluid Motion Frames), które odpowiada za generowanie dodatkowych klatek bez udziału twórców gier. Funkcja ta działa na poziomie sterownika i pozwala niemal podwoić liczbę wyświetlanych FPS-ów w tytułach, które nigdy nie doczekałyby się oficjalnego wsparcia frame generation. Choć nie jest to system pozbawiony wad, zdobył sporą popularność – zwłaszcza w emulatorach oraz na urządzeniach przenośnych o ograniczonej mocy.
W ostatnich sterownikach pojawiły się wzmianki o AFMF3, które najpewniej zadebiutuje razem z FSR Redstone, czyli następną generacją technologii upscalingu i generowania klatek od AMD. Tymczasem firma, bez większego rozgłosu, dodała nową funkcję do testowego sterownika PyTorch on Windows Preview Edition 25.120.01.14. Wprowadza on opcję „Fast Motion Response”, dostępną obecnie wyłącznie dla kart Radeon RX 7000 i RX 9000.

Do tej pory AFMF w standardowych sterownikach Adrenalin Edition 25.9.2 oferował wyłącznie tryby Search i Performance. Teraz pojawiły się dwie dodatkowe możliwości:
- Repeat Frame – powtarza ostatnią klatkę w celu zachowania jakości obrazu i ograniczenia artefaktów takich jak ghosting czy smużenie.
- Blended Frame – łączy kolejne klatki, aby zwiększyć płynność animacji, choć kosztem potencjalnego rozmycia przy szybkiej akcji.
Nowa funkcja bezpośrednio rozwiązuje jeden z głównych problemów AFMF, czyli obsługę scen z dużą dynamiką ruchu. Wcześniej tryb Search całkowicie wyłączał generowanie klatek przy gwałtownych ruchach kamery, aby uniknąć artefaktów. Teraz użytkownik sam może zdecydować, czy priorytetem będzie ostrość obrazu, czy płynność animacji.
Co ciekawe, AMD nie wspomniało o „Fast Motion Response” w oficjalnym changelogu, co sugeruje, że ta funkcja mogła trafić do sterowników nieco przedwcześnie.
Źródło: Wccftech, Windows Preview Driver


