AMD odpowie na NVIDIA Image Scaling. Wykorzysta do tego Radeon Super Resolution

AMD odpowie na NVIDIA Image Scaling, Radeon Super Resolution, AMD RSR, RSR

Po tym, jak NVIDIA ogłosiła ulepszenie Image Scaling i udostępnienie technologii na wszystkie procesory graficzne, AMD musi jakoś zareagować. Ma dokonać tego już wkrótce z wykorzystaniem równie wszechstronnej technologii Radeon Super Resolution. Jednak wszechstronnej nie pod kątem kart graficznych, a gier.

AMD Radeon Super Resolution zawalczy z NVIDIA Image Scaling

Kiedyś, kiedy jedyną technologią super rozdzielczości w czasie rzeczywistym dla gier było DLSS, nie było na tym rynku tak dużego zamieszania. Dziś z kolei gracze mają DLSS, FSR, Image Scaling i wkrótce do tej trójki dołączy Radeon Super Resolution, jako coś pomiędzy FSR, a Image Scaling z naciskiem na wsparcie praktycznie wszystkich gier.

Wedle informacji podanych przez Videocardz, AMD RSR będzie bazowało na algorytmie FSR 1.0 i będzie działać poprzez sterownik Radeon, co ograniczy jej użyteczność do kart AMD. Co najważniejsze, nie będzie wymagać implementacji na żadnym etapie potoku graficznego, co zwykle zapobiega problemom z interfejsami.

Reklama

AMD rozwiązało ten problem na poziomie sterowników, które będą zresztą zapewniały bezpośredni dostęp do RSR, zrzucając z barków twórców gry potrzebę implementacji w grze. Finalnie RSR ma zostać ogłoszony w styczniu 2022 roku, być kompatybilny z kartami z GPU na bazie RDNA1 oraz RDA2 i wspierać wszystkie gry w trybie pełnoekranowym.

Czytaj też: Acer Predator podsumowuje 2021 rok. To był dobry czas dla pasjonatów gamingu