Hatchback kontra Porsche 911 z 992. generacji z dodatkiem pakietu Sport Chrono. Zwycięzca może wydawać się oczywisty, ale nie, kiedy w grę wchodzi TEN hatchback.
Mowa bowiem o modelu Mercedes-AMG A45 S, który jest obecnym królem świata fabrycznych hatchbacków. W wersji S dwucylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra zapewnia całe 416 koni mechanicznych i 500 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do tego Porsche ma więc przewagę.
Podstawowy model 911 wykorzystuje 3-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik bokser z sześcioma cylindrami. Ten zapewnia moc 379 KM i moment obrotowy rzędu 449 Nm, która trafia na tylne koła, a nie na wszystkie, jak to jest w przypadku Mercedesa.
Czytaj też: Na tego VW Golfa poczekamy długo, ale będzie warto
Oba samochody potrzebują jednak 3,9 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h od 0 km/h z kontrolą startu. Choć nie widać tego na liczbach, powyższy materiał wydaje się pokazywać, że Mercedes ma niewielką przewagę przy niższych prędkościach, co zauważył serwis Motor1.
Niestety im dalej, tym 911 radzi sobie lepiej o części sekundy, ale przecież w grę wchodzi tylko wyścig na 402 metrów, czyli ćwierć mili. Jaki więc będzie wynik? Sprawdźcie, bo ja zdradzę tylko, że różnica czasu wynosiła 0,1 sekundy, a prędkości 3,3 km/h.