Reklama
aplikuj.pl

Analiza oprawy GTA 5 ujawnia nikłe zmiany na PS5

gta 5

GTA 5 zadebiutowało po raz kolejny. Produkcja dostępna jest w kolejnej wersji na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series. Analiza ujawnia jednak, że tym razem nie ma różnicy, jak między PS3 i PS4.

Rockstar widzi chyba inne GTA 5

Rockstar jest oczywiście bardzo podekscytowany nową wersją swojej starej gry. Twórcy piszą o „całym zestawie ulepszeń i dodatków”. Nawet jest mowa o „detalach”! Problem jednak w tym, że już na pierwszych materiałach z rozgrywki nie widzieliśmy zbyt wielu zmian, a analizy oprawy graficznej również nie pokazują zbyt wielu usprawnień.

Czytaj też: Elden Ring największym sukcesem od czasu The Division

Tymczasem Rockstar obiecuje potencjalnym klientom tego typu ulepszenia:

Zdumiewająca grafika – Wyższy poziom wrażeń wizualnych i płynności gry dzięki trzem nowym trybom graficznym pozwalającym dobrać ulubione ustawienia, w tym rozdzielczość sięgającą 4K, nawet 60 klatek na sekundę, opcje HDR, ray-tracing, lepszej jakości tekstury i nie tylko

Szybsze wczytywanie – Błyskawiczny dostęp do akcji, ponieważ świat Los Santos i hrabstwa Blaine wczytuje się teraz szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Intuicyjne sterowanie – Osiągnijcie nowy poziom kontroli nad grą dzięki efektom dotykowym i dynamicznemu oporowi adaptacyjnych efektów „Trigger” na kontrolerze DualSense na PlayStation 5 — poczujcie wszystko, od efektów pogodowych i nierównej nawierzchni drogi do wybuchów, kierunku źródła obrażeń i nie tylko.

Dźwięk 3D – Usłyszcie świat z najwyższą precyzją: silnik skradzionego supersamochodu, huk pobliskich wystrzałów, ryk przelatującego nad głową śmigłowca i znacznie więcej.

Analiza graficzna GTA 5

Kanały YouTube zajmujące się analizą grafiki w grach mają jednak trochę inne zdanie na temat zmian w grze. Wystarczy rzucić okiem na kilka ujęć porównujących PS4 i PS5, aby przekonać się, że o różnicy jaka zaszła między PS3 a PS4 nie ma co nawet marzyć.

Czytaj też: State of Play ujawni gameplay Hogwarts Legacy

Wersja GTA 5 na PS5 zbliżyła grę na konsolach do ustawień Ultra z PC, a niektóre elementy ulepszyła (jak np. oświetlenie). Wprowadzono poprawki w kwestii zasięgu rysowania obiektów, cieni i odbić, ale problem w tym, że tych zmian bez dokładnych porównań nie jesteśmy w stanie dostrzec.

Największą zmianą jest tryb 60 klatek na sekundę, ale dziwi, że gra działa w takie płynności tylko w rozdzielczości 1440p. Dwie generacje do przodu, a GTA 5 nie potrafi działać w 4K i 60 fps? Czasy ładowania z jednej strony można chwalić za to, że są pięć razy krótsze, ale dalej trwają absurdalnie długo. Po zapowiadanych błyskawicznych zmianach postaci podczas rozgrywki nie ma ani śladu. Zmiana bohatera trwa tyle samo na PS4, jak i na PS5.