Od dawna wiemy, że przewaga sprzętowa, to nie wszystko, a optymalizacja pod kątem programowym może zdziałać cuda. Widać to jak na dłoni przy Anthemie, który działa płynniej na PlayStation 4, niż na Xbox One X, który jest znacznie wydajniejszą konsolą.
Do takich wniosków posunęli się autorzy tego filmu, którzy z należytą pieczołowitością przygotowali dobre porównanie działania Anthem na obu wiodących konsolach. Wykorzystali do tego rozdzielczość 4K, w której to obie gry korzystają z tych samych rozwiązań w kwestii wyrenderowania obrazu w takiej jakości.
Podczas gdy Xbox One X był w stanie wycisnąć z gry maksymalnie 30 FPS (odgórny limit), to dochodziło do momentów, w których te spadały nawet do 20 FPS. Na PlayStation 4 Pro z kolei klatki na sekundę nie były sztucznie zablokowane i wahały się od 20 do ponad 30 FPS, a wszystkie skoki nie były aż tak duże, jak w przypadku konsoli Microsoftu. Różnice to ciągle kilka klatek, ale w momencie, kiedy mówimy o jedynie 30 FPS, chyba każdy chciałby, aby te były jak najstabilniejsze.
Ponadto PlayStation 4 Pro umożliwiał zrzucenie rozdzielczości do tradycyjnego Full HD (tego samego nie da się zrobić na Xbox One X), co zaowocowało płynnością rzędu od 40 do 50 FPS. Kwestia optymalizacji samej gry ma być jeszcze poruszana przed oficjalnym debiutem 22 lutego.
Czytaj też: Darmowe granie: przerażający polski Kholat na Steam
Źródło: Wccftech