WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Pandemia sprawia, że wydajemy więcej pieniędzy na aplikacje mobilne

Dane przedstawione w raporcie firmy App Annie pokazują, że pandemia znacząco wpłynęła na rynek aplikacji mobilnych. Użytkownicy smartfonów i urządzeń mobilnych nie tylko więcej czasu poświęcają na korzystanie z aplikacji, ale również przeznaczają na nie o wiele więcej pieniędzy niż wcześniej.

Ponad miliard pobrań aplikacji mobilnych tygodniowo

Jak wynika z przedstawionych przez App Annie danych w pierwszym tygodniu drugiego kwartału 2020 roku ilość pobrań aplikacji mobilnych wyniosła aż 1,2 miliarda. A w ciągu kolejnych tygodni ilość pobrań utrzymywała się na poziomie około miliarda. Oznacza to aż 20-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku.

Firma uważa, że spowodowane jest to pandemią koronawirusa i lockdownem. Ludzie zostając w domach starali sobie jakoś wypełnić czas i z pomocą przyszły im aplikacje mobilne.

Czytaj też: Rząd apeluje o instalację aplikacji STOP COVID ProteGO Safe

Czytaj też: Kolejne szkodliwe aplikacje znalezione w Sklepie Google Play

Czytaj też: Nowa aktualizacja zsynchronizuje Microsoft Outlook z kalendarzem na Androidzie

Jeśli zaś chodzi o III kwartał to aplikacje mobilne zostały pobrane aż 33 mld razy i nie były to tylko gry. Spośród 25 mld pobrań ze Sklepu Google Play gry stanowiły około 45 proc. całości, zaś z 9 mld pobrań z Apple App Store – 30 proc.

Według badań łączna ilość godzin, które użytkownicy przeznaczyli w ubiegłym kwartale na aplikacje mobilne wyniosła przeszło 180 mld godzin w każdym miesiącu trzeciego kwartału.

A ile pieniędzy wydano na aplikacje?

Tutaj również mowa o rekordowych sumach, bo w III kwartale ilość wydanych pieniędzy na aplikacje mobilne wzrosła aż o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku osiągając kwotę 28 mld dolarów. Najwięcej pieniędzy wydawali użytkownicy App Store – 18 mld dolarów, a klienci Google Play – 10 mld. Największą popularnością cieszył się Tik Tok, który na pandemii zyskał chyba najwięcej użytkowników spośród innych mediów społecznościowych.

Czytaj też: Gmail Go dostępny dla wszystkich telefonów z Androidem

Czytaj też: Android Auto z funkcją rozpoznawania własnych poleceń

Jeśli zaś chodzi o gry mobilne, to na nie również użytkownicy wydali rekordowo dużo. W III kwartale 2020 roku wydatki sięgnęły 20 mld dolarów, a ilość pobrań wyniosła 14 mld.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News