Według raportu Autocar model Rapid E został spisany przez brytyjską firmę Aston Martin na straty, zanim rozpoczął wyjeżdżać z linii produkcyjnej.
Po raz pierwszy Rapid E został zaprezentowany w październiku 2015 roku jako koncepcja, a kwietniu 2019 roku doczekał się produkcyjnej formy. Innymi słowy, mogliśmy oczekiwać jego rychłego debiutu na rynku, ale według źródła ten w pełni elektryczny sedan został przekształcony w produkt badawczy, aby pomóc firmie w opracowaniu programu EV.
Pierwotny plan wprowadzenia elektrycznego Rapide E do ograniczonej produkcji został najwyraźniej odwołany, więc 155 samochodów, które miały zostać skonstruowane, nigdy nie trafi na linię montażową. Nie jest jasne, ile zamówień otrzymał Aston Martin na to, co miało stać się jego pierwszym samochodem EV i czy klienci ci otrzymali zwrot pieniędzy.
Rapide E został zaprojektowany tak, aby ugościć dwa tylne silniki elektryczne o łącznej mocy 601 koni mechanicznych i 950 niutonometrów natychmiastowego momentu obrotowego. To zapewniało sprint do 96,5 km/h poniżej 4 sekundy i rozpędzenie się z 80 do 113 km/h w zaledwie 1,5 sekundy.
Maksymalna prędkość miała z kolei wynosić 250 km/h, a zastosowany akumulator o pojemności 65 kWh miał wystarczać na przejechanie do 322 km.