Elektryczne Audi e-tron Sportback debiutuje

e tron Sportback, elektryczne Audi, nowy e tron Audi, elektryczny samochód Audi

Swoją premierę odbył właśnie drugi elektryczny samochód Audi w ramach serii e-tron, czyli czterodrzwiowe coupe e-tron Sportback z planami dostaw w lecie 2020 roku.

Według niemieckiego producenta e-tron Sportback jest zasadniczo identyczny w porównaniu do swojego “bracianego SUVa”, ale oczywiście różni się nadwoziem i nieco bardziej eleganckim wyglądem. Dlatego właśnie wykorzystuje ten sam układ napędowy, ale z racji lepszej aerodynamiki, zyskuje 10 km zasięgu w teście WLTP.

Audi e-tron Sportback występuje w dwóch wersjach – 55 i 50 quattro, które różnią się zwłaszcza w kwestii układu napędowego. Najlepiej zobrazować to w liście, a zanim do niej przejdziecie zaznaczę, że tańsza wersja w Niemczech będzie kosztować 71350 euro.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

  • Zasięg do: 446 km WLTP
  • Zużycie energii: 21,9-26,0 kWh/100 km WLTP
  • 95 kWh system akumulatorów chłodzonych cieczą
  • Sprint do setki w 6,6 sekundy (5,7 sekundy w trybie boost)
  • Maksymalna prędkość: 200 km/h
  • Napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi
  • Maksymalna moc wyjściowa: 265 kW i 561 Nm (kolejno 300 kW i 664 Nm w trybie boost)
  • Waga: 2480 kg
  • Ładowanie prądem stałym 0-80% w pół godziny z 150 kW ładowarką
  • Ładowanie prądem zmiennym 11 kW (opcja 22 kW)

Czytaj też: Jak w dobie pandemii radzi sobie przemysł motoryzacyjny?

Audi e-tron Sportback 50 quattro

  • Zasięg do: 347 km WLTP
  • Zużycie energii: 21,6-26,3 kWh/100 km WLTP
  • 71 kWh system akumulatorów chłodzonych cieczą
  • Sprint do setki w 6,8 sekundy
  • Maksymalna prędkość: 190 km/h
  • Napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi
  • Maksymalna moc wyjściowa: 230 kW i 540 Nm
  • Waga: 2370 kg
  • Ładowanie prądem stałym 0-80% w pół godziny z 120 kW ładowarką
  • Ładowanie prądem zmiennym 11 kW (opcja 22 kW)

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News