W nowej dla motoryzacji erze, bo erze całkowicie elektrycznej, Audi radzi sobie zdecydowanie przyzwoicie. Tylko w tym roku ten niemiecki producent samochodów podwoił swoją ofertę modeli z napędem wyłącznie elektrycznym, a jest to tylko początek, bo w ciągu najbliższych pięciu lat (2022-2026), Audi chce przyspieszyć przejście do tego, co nazywa „zrównoważoną mobilnością premium”. Zaplanowane inwestycje są tego odzwierciedleniem.
Audi przeznaczy więcej na EV, zwiększając swoje oddanie elektrycznej przyszłości motoryzacyjnej
Co zdecydowanie najważniejsze w obecnej strategii Audi, ten producent wprowadził w bieżącym roku na rynek więcej samochodów elektrycznych niż modeli napędzanych silnikami spalinowymi. Dziś dowiedzieliśmy się, że firma zobowiązała się do zwiększenia budżetu na poczet przyszłych projektów motoryzacyjnych do łącznej kwoty 37 miliardów euro, z czego 18 miliardów euro przeznaczy na samą elektryfikację i hybrydyzację.
Do 2025 roku firma zamierza mieć w swojej ofercie ponad 20 BEV, czyli tych w pełni elektrycznych modeli. Po tym roku dla Audi nadejdzie punkt zwrotny w całej historii. Począwszy od 2026 roku firma będzie wprowadzać na rynek globalny wyłącznie nowe modele elektryczne, stopniowo wycofując się z produkcji silników spalinowych do 2033 roku. Wtedy to stanie się marką w pełni elektryczną.
Czytaj też: Ducati wytacza ciężkie działa. Elektryczny motocykl V21L ma podbić wyścigi MotoE
Audi szacuje, że od 2030 roku będzie dostarczać 3 miliony samochodów rocznie, opierając się na prognozach rynkowych i swoim portfolio modelowym Wraz ze zwiększeniem tempa wprowadzania na rynek pojazdów elektryczny, Audi zapowiedziało także przyspieszenie rozbudowy infrastruktury ładowania.