Wygląda na to, że Katar i Volkswagen pójdą za kilka lat w parze, kiedy to w stolicy tego kraju, a więc w Doha, ulice ozdobią autonomiczne ID. Buzz.
Volkswagen ogłosił swoją produkcyjną wersję elektrycznego ID. Buzz w formie vana kombi przed dwoma laty i już wtedy wspominał o autonomiczności. Teraz z kolei ten producent samochodów zawarł umowę z władzami lokalnymi w Doha (stolicy Kataru) o wdrożeniu w mieście usługi autonomicznych przejazdów, która z czasem obejmie również samobieżne ciężarówki Scania należące do VW.
Inicjatywa nosi nazwę Project Qatar Mobility i obejmie flotę 35 autonomicznych pojazdów elektrycznych. Vany Buzz będą jeździć po częściowo ustalonych trasach w Doha i przewozić do czterech osób jednocześnie, podczas gdy flota dziesięciu samochodów ciężarowych Scania poradzi sobie nawet z 10 pasażerami na raz.
Volkswagen będzie współpracować z Urzędem Inwestycyjnym Kataru w celu stworzenia infrastruktury dla usługi autonomicznej jazdy, która zostanie zintegrowana z istniejącą miejską siecią transportu publicznego.
Volkswagen twierdzi, że flota będzie mogła korzystać z autonomii na poziomie 4. To nie obietnice bez pokrycia, ponieważ już w tym momencie pojazd jest w pełni zdolny do jazdy bez pomocy człowieka. Jeśli jednak napotka warunki, którym nie jest w stanie sprostać, to wzywa pomoc człowieka, a jeśli ten nie zareaguje, to ID. Buzz zaparkuje w okolicy.
Według Volkswagena testy pojazdów rozpoczną się na zamkniętych drogach w 2020 roku, a próby z klientami rozpoczną już w 2021 roku, aby projekt ruszył pełną parą do końca 2022 roku.