Autorzy Beyond Skyrim Morrowind docenieni przez Bethesdę

morrowind

Bethesda postanowiła zwrócić uwagę graczy na niezwykłą modyfikację do ich kultowej gry. Beyond Skyrim Morrowind pozwoli graczom The Elder Scrolls V powrócić do krainy z trzeciej części serii.

Czym jest Beyond Skyrim Morrowind i pozostałe projekty?

Sam projekt Beyond Skyrim jest zbiorem kilku dużych modów, które mają za zadanie odtworzyć w The Elder Scrolls V: Skyrim krainy z poprzednich gier i DLC Elder Scrolls, a także kilka miejsc, które w produkcjach Bethesdy były ledwo wspomniane. Lokacje odwiedzane w poprzednich grach są uwspółcześniane do „dnia dzisiejszego” w TES V, a więc czasem wyprzedzają pierwowzory o kilkaset lat.

Czytaj też: Borderlands 3 za darmo w Waszym sklepie do bezpłatnych gier

W zespole Beyond Skyrim: Morrowind Meglos zajmuje się scenariuszem i kierownictwem artystycznym, Mia Cain – grafiką 3D, Kothri projektem poziomów zewnętrznych, a Larrian reżyseruje cały projekt.

Czytaj też: Wyższe wymagania Hitman 3. Gra otrzymuje ray-tracing i inne technologie

Dlaczego Morrowind? Autorzy tej odnogi Beyond Skyrim przyznają, że to co się dla nich wyróżniało w grze, to estetyka, dziwność i niezwykła spójność tej dziwności. To był jeden z pierwszych światów fantasy, który nie czerpał ze zgranych motywów średniowiecznej Anglii. Co więcej, wszystko miało własną logikę. Nie było tu postaci NPC, które trzymałyby nas za rękę i wszystko wyjaśniały. Trzeba było samemu zrozumieć to otoczenie i swoje w nim miejsce.

Nowe życie Morrowind w Beyong Skyrim Morrowind

Poradzić sobie z wyzwaniem polegającym na przeniesieniu gry 1:1 to jedno. Drugie to jednak zaktualizować świat o dwieście lat. Stan świata Morrowinda ma pasować do czasów, w których dzieje się akcja Skyrima. Jak autorzy podeszli do wyzwania ożywienia krain Morrowindu w erze, w której dzieją się wydarzenia z TES V: Skyrim?

Meglos: Oczywiście nie sposób nie wspomnieć o Czerwonej Górze, której erupcja nastąpiła pomiędzy erą z Morrowindu i obecną, ze Skyrima. Na początku dużo rozmawialiśmy o tym, jak zawrzeć to wydarzenie w grze i czy to w ogóle jest możliwe. Najciekawszym zadaniem było opracowanie całej polityki kontynentu i jakie ważne frakcje przetrwały – czy wrócą z poprzednich tytułów, czy będą to ugrupowania jedynie wspomniane w grach, czy wymyślimy coś sami.

Larrian: Wydaje mi się, że podczas przenoszenia Morrowindu do ery Skyrima najtrudniejsze było przekazanie, że 200 lat to bardzo długi czas! Może się wydawać, że Czerwony Rok i najazdy z Czarnych Mokradeł wydarzyły się jakąś dekadę czy dwie temu, a tymczasem większość mieszkańców, którzy pamiętali te wydarzenia, już nie żyje, a choć skutki tego wszystkiego były kolosalne, Morrowind szybko stanął na nogi. Wydaje mi się, że ważnym elementem filozofii BS: Morrowind jest fakt, że mamy do czynienia z nowym narodem, wolnym od kajdan przeszłości, który przez ostatnie dwa stulecia dotknęły dwie potężne katastrofy, ale mimo to nie został zniszczony.