Bank Pekao rozszerza możliwość otwierania rachunków za pomocą selfie

Bank Pekao, Bank Pekao selfie 2.0

Bank Pekao już jakiś czas temu umożliwił swoim klientom otwieranie rachunków za pomocą selfie. Metoda cieszyła się tak dużą popularnością, że bank rozpoczął tworzenie kolejnego projektu – Selfie 2.0. O co dokładnie chodzi?

Bank Pekao – konto na selfie

Według danych banku za pomocą tej nowoczesnej metody otworzono już przeszło 55 tysięcy kont. Trudno więc się dziwić, że proces będzie udoskonalany. Selfie 2.0 ma przynieść klientom więcej nowości i spore ułatwienie, bo nowa wersja aplikacji ma nawet pobierać dane z elektronicznej wersji naszego dowodu.

Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A tłumaczy:

Nowością jest możliwość wykorzystania do procesu weryfikacji tożsamości osoby, najnowszego dowodu osobistego z tzw. warstwą elektroniczną (wszystkie dowody wydawane od marca 2019). Wystarczy, że właściciel smartfonu z aktywną funkcją NFC zbliży dokument do urządzenia, a  dostępne w warstwie elektronicznej dane właściciela dowodu, zostaną bezpiecznie odczytane i przekazane do banku. Dzięki temu proces weryfikacji tożsamości jest jeszcze szybszy i prostszy w obsłudze. W pierwszym etapie nową aplikację dostaną użytkownicy z systemami Android

Czytaj też: Tryb antyalkoholowy w smartfonie? Chińczycy już to opatentowali!
Czytaj też: Yanosik z nową funkcją idealną na zimową porę
Czytaj też: Xiaomi wypuszcza 75 calowy telewizor Mi TV Q1

By ulepszyć działanie apki i poprawić komfort korzystania z niej zdecydowano się na przygotowanie wersji mobilnie natywnej. Dodatkowo zmianie uległ interfejs, a także system rozpoznawania twarzy jak również mechanizmy, które odpowiadają za odczyt naszego zdjęcia z dowodu osobistego. Przy odczycie danych z elektronicznego dowodu Bank Pekao po raz kolejny współpracował ze startupem Identt.

Jan Szajda, CEO IDENTT wyjaśnia:

 Musimy przyznać, że przygotowanie rozwiązania umożliwiającego potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem elektronicznej warstwy było ogromnym wyzwaniem. Realizacja tak złożonego projektu była możliwa dzięki partnerskiej współpracy z Bankiem Pekao. Odpowiednie podejście do rozwiązania pozwala na obsługę wszystkich osób, które posiadają dowód osobisty wydany po marcu 2019, nawet jeżeli nie aktywowały warstwy elektronicznej. Możemy powiedzieć, że jest to jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku, zapewniających wysoki poziom pewności, co do tożsamości klienta. Cieszymy się, że współpraca z bankiem zaowocowała wypracowaniem tak zaawansowanego rozwiązania