Reklama
aplikuj.pl

Warto było robić betę Diablo 4?

diablo 4

Blizzard już wie, że warto. Deweloperzy zapowiedzieli zmiany, które pojawią się w grze, dzięki temu, że trafiła ona do graczy. Czego powinniśmy się spodziewać?

Zmiany w Diablo 4 po becie

Modyfikacji Diablo 4 przed premierą będzie naprawdę sporo. Oto najważniejsze poprawki, które ogłosili twórcy.

Układy podziemi

Oto lista podziemi w Strzaskanych Szczytach, w których zmodyfikowano układ:

  • Brama Kaldery
  • Splugawione Katakumby
  • Opuszczona Chata
  • Zakazane Miasto
  • Zagłada Szronu
  • Nieśmiertelna Emanacja
  • Koszary Kor Dragan
  • Miażdżypuszcza
  • Grota Szronoblizny

Komentarz twórców: Zmiana układów podziemi ma na celu przede wszystkim zapobiec konieczności cofania się, które negatywnie wpływa na doświadczenie graczy. Przykładowo, gracze musieli dotąd wchodzić do bocznych pomieszczeń, aby wejść w interakcję z budowlami, przez co zmuszeni byli wrócić tą samą ścieżką. Teraz wiele takich budowli zostało postawionych bliżej głównej ścieżki podziemi, aby graczom łatwiej było do nich dotrzeć. Po uporaniu się z budowlą nic nie stoi na przeszkodzie, by zwiedzić resztę podziemi.

Czytaj też: Remi de la Rosa, poznajcie inżynierkę Redfall

Wydarzenia Podziemi

  • Zwiększono prawdopodobieństwo wystąpienia wydarzenia w podziemiach z 10% do 60%.

Rozgrywka w podziemiach

  • Aby zmniejszyć konieczność cofania się, pojawiać się będą nieliczne, samotne potwory. Będą one wyszukiwać gracza, aby pomóc mu wykonać zadanie zabicia wszystkich wrogów w podziemiach.
  • Po zebraniu animusa, gracz i pobliscy sojusznicy:
    • Otrzymają 10 pkt. zasobu.
    • Otrzymają skrócenie wszystkich aktywnych czasów odnowienia o 1 sek.
  • Skrócono czas konieczny do umieszczenia animusa z 3 do 0 sek.
  • Skrócono czas ratunku z 3 do 1,5 sek.
  • Wszystkie cele związane z ratunkiem zapewniają teraz po ukończeniu miksturę leczenia.
  • Podczas przenoszenia posągu Starożytnych, krwawego kamienia, mechanicznego pudełka lub płaskorzeźby otrzymacie premię do Impetu zapewniającą zwiększenie o 25% szybkości ruchu waszej i pobliskich sojuszników.
  • Skrócono czas podtrzymania przy piedestałach z 2 do 0 sek.
  • Zwrócenie przenośnego obiektu na piedestał przywraca wszystkim pobliskim graczom pełnię zdrowia, zasobów i mikstur, a także zeruje ich czasy odnowienia.
  • Otwarcie każdych drzwi zostanie zasygnalizowane na minimapie.
  • Wszystkie budowle związane z celami w podziemiach mają teraz dodatkową mechanikę walki, z którą muszą zmierzyć się gracze.

Zmiany w klasach Diablo 4

Również i klasy Diablo 4 zmienią się na premierę. Jak?

Ogólne

  • Efekty takie jak ogłuszanie i zamrażanie można zastosować przeciwko potworom elitarnym dwukrotnie, zanim uzyskają nieustępliwość.
  • Przeanalizowano umiejętności klasowe, aby upewnić się, że wszystkie klasy mają wystarczający dostęp do umiejętności usuwających efekty ograniczenia kontroli.
  • Zmodyfikowano skuteczność wielu legendarnych mocy.

Barbarzyńcy

  • Klasa barbarzyńcy zyskała stałą redukcję obrażeń wynoszącą 10%. Aby zbalansować tę premię, niektórym umiejętnościom pasywnym z drzewka umiejętności osłabiono efekty redukcji obrażeń.
  • Umiejętność Tornado zadaje teraz zwiększone obrażenia i zużywa więcej punktów furii.
  • Po użyciu wzmocnienia Podwójne Uderzenie przeciwko ogłuszonym lub powalonym wrogom, gracz odzyskuje jego pełny koszt furii.

Czytaj też: Hi-Fi RUSH, gra roku wielu osób stała się jeszcze lepsza

Druidzi

  • Umiejętności Kompanów będą teraz zadawać dużo większe obrażenia.
  • Wszystkie Moce Specjalne mają skrócony czas odnowienia.
  • Zwiększono użyteczność Poturbowania i Spustoszenia.
  • Użycie umiejętności niezwiązanej ze zmiennokształtnością przywróci druidowi ludzką postać.

Nekromanci

  • Przywoływane sługi będą częściej ginąć, zmuszając graczy do częstszego wykorzystywania zwłok.
  • Zwiększono statystyki wielu premii zapewnianych przez Księgę Umarłych.
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Wybuch Zwłok.
  • Zmniejszono poziom jasności Szkieletowych Wojowników i Magów.

Łotrzy

  • Zwiększono premie umiejętności Podstępu.
  • Zwiększono premie wielu umiejętności pasywnych.
  • Wszystkie umiejętności Nasycenia mają wydłużony czas odnowienia.

Czarodzieje

  • Zwiększono obrażenia od Wiązki Błyskawic i zmniejszono jej koszt many.
  • Zmniejszono obrażenia od Seryjnych Błyskawic i ich skuteczność w walce z bossami.
  • Skrócono czas odnowienia premii zaklęcia do umiejętności Spopielenie.
  • Ściana Ognia będzie teraz częściej pojawiać się pod wrogami, jeśli w użyciu jest premia zaklęcia.
  • Zwiększono szansę na Szczęśliwy Traf zapewnianą przez premię zaklęcia Meteoryt.

Komentarz twórców: Za każdym razem, gdy wprowadzamy zmiany w klasach postaci, chcemy, by wpływ bohaterów i ich umiejętności na rozgrywkę i moc były odczuwalne. Wasze komentarze pomagają nam zbliżyć się do tego celu. Biegli gracze dostrzegli, że niektóre umiejętności były zbyt silne. Zależy nam na tym, by umiejętności były ciekawe w użytkowaniu i sprawiały wrażenie interaktywnych w kontekście używanych przedmiotów i wrażeń z walki. Wprowadziliśmy zmiany, które mają na celu wzmocnić te aspekty. Wyjątkiem są sługi nekromanty, które odtąd będą jeszcze bardziej narażone na obrażenia w walce. Dzięki temu częste wskrzeszanie zmarłych stanie się jeszcze ważniejszym aspektem rozgrywki nekromanty.
Premiera gry będzie zaledwie pierwszym krokiem na drodze balansowania klas. Możecie spodziewać się kolejnych aktualizacji, które będą modyfikować ten fundament Diablo IV.