WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Biznes

Biedronka wypowiada wojnę plastikowi. Produkty będą pakowane inaczej

Idąc na zakupy do supermarketu codziennym widokiem jest mnóstwo plastikowych opakowań i choć wiele firm powoli zaczyna ograniczać ich ilość, to nie załatwia problemu. Biedronka postanowiła jednak wypowiedzieć wojnę plastikowi eliminując część opakowań z tworzyw sztucznych.

W ciągu pięciu lat Biedronka ma zamiar przeprojektować opakowania z tworzyw sztucznych i wykorzystywać w produkcji opakowań tworzywa z recyklingu. Dodatkowo poziom recyklingu ma wynieść co najmniej 55 proc. By tego dokonać powołano Jeronimo Martins Polska przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego, którego jest członkiem-założycielem.

Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w sieci Biedronka:

Już w 2017 r. zmniejszyliśmy gramaturę butelek wody Polaris, co rocznie oznacza wprowadzenie do obiegu ponad 150 ton mniej plastiku. Jogurt naturalny goBIO, dzięki zastosowaniu papierowej, łatwo zdejmowalnej etykiety, ma lżejszy kubeczek, co pozwala zaoszczędzić ponad 9 tys. kg plastiku rocznie. Innym przykładem może być stosowanie folii rozpuszczalnej w tabletkach do zmywania naszej marki własnej Kraft, które pozwoliło w ciągu roku na zmniejszenie wykorzystania plastiku o 11,1 ton. Dodatkowo na półki naszych sklepów trafiły papierowe patyczki higieniczne marek Dada i Carea z bawełnianą główką, dla dzieci i dorosłych, co rocznie ograniczy zużycie plastiku o ponad 330 ton

Działania Paktu zakładają osiągnięcie 6 celów strategicznych, do realizacji których firmy działające w Polsce i wpływające na rynek opakowań z tworzyw sztucznych będą dążyć do końca 2025 roku.

  1. to identyfikacja, a następnie eliminacja części opakowań z tworzyw sztucznych poprzez ich przeprojektowanie oraz alternatywne modele dostaw.
  2.  dążenie do zmniejszenia o 30% zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek.
  3. do 2025 roku 100% opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku ma nadawać się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.
  4.  udział surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych zostanie zwiększony do poziomu 25%
  5.  wsparcie systemu zbiórki i recyklingu opakowań zapewni osiągnięcie poziomu recyklingu w wysokości co najmniej 55%.  
  6.  podniesiona zostanie jakość edukacji konsumentów w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczenia zużycia opakowań.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News