Dwa pierwsze razy – to właśnie zaliczyła firma Rolls-Royce i Gulfstream Aerospace, kiedy to odrzutowiec biznesowy G700 napędzany dwoma silnikami Pearl 700 odbył swój dziewiczy, 32-minutowy lot testowy.
G700 to nowy flagowy samolot odrzutowy firmy Gulfstream, który został zaprezentowany podczas konferencji i wystawy National Business Aviation Association w Las Vegas przed rokiem. Jego rozpiętość skrzydeł sięga 31,39 metrów, a możliwości opiewają na szybkie loty z prędkością 1074 km/h do 1853 km lub wolne o prędkości 1015 km/h do 13890 km.
To czyni z niego najszybszego dostępnego biznesowego odrzutowca o największym zasięgu. Nie jest to jednak koniec jego „naj-” gry, bo według Gulfstream G700 ma najdłuższą, najszerszą i najwyższą kabinę spośród wszystkich samolotów biznesowych z maksymalnie pięcioma strefami mieszkalnymi i 20 panoramicznymi owalnymi oknami.
G700 napędzają dwa silniki Rolls-Royce Pearl 700, które zostały opracowane dla odrzutowca biznesowego w placówce Center of Excellence for Business Aviation Engines w Dahlewitz. Generując ciąg 8278 kilogramów, nowy silnik z 51,8-calową turbiną tarczową łączy rdzeń silnika Advance2 z nowym, niskociśnieniowym systemem dla większej wydajności.
Pierwszy lot nie był jednak ostatnim z tych testowych. W ciągu następnych 2 lat odbędzie się jeszcze wiele z nich z udziałem pięciu prototypów. Dostawa pierwszego finalnego G700 ma mieć z kolei miejsce w 2022 roku.