Reklama
aplikuj.pl

Blizzard ponownie majstruje przy balansie Hearthstone

Blizzard ponownie majstruje przy balansie Hearthstone. Co tym razem zmieniono?

19 grudnia pojawi się nowa aktualizacja, która wprowadzi kilka zmian w kartach. Zdaniem twórców najnowsza aktualizacja balansu ma korzystnie wpłynąć na długowieczność gry, zarówno w Standardzie, jak i w Dziczy. Wyjątkowo, firma wprowadza zmiany na wcześniejszym etapie cyklu rozszerzeń.

Oto zmiany w najnowszej aktualizacji:

Gwałtowny wzrost i Nasycenie trafiały do talii druida – kontrolujących, kombinacyjnych i średniego zasięgu – odkąd znalazły się w zestawach podstawowym i klasycznym. Gdy karty z tych zestawów są zbyt potężne, może to zaowocować długofalowym, negatywnym wpływem na grę. Kontrowanie ich staje się nudne i powtarzalne, natomiast poczucie, że koniecznie trzeba umieścić je w talii, tłumi kreatywność. Zwiększając koszt obu kart o jeden kryształ many, Blizzard liczy, na to, że będą odgrywać ważną rolę w kontrolujących taliach druida nastawionych na późny etap gry. Z kolei trudniej będzie wpisać je w strategie, które nie opierają się bezpośrednio na gromadzeniu many.

Odkąd Nieparzysty Paladyn pojawił się wraz z premierą Wiedźmiego Lasu, był jedną z najmocniejszych i najpopularniejszych talii. Twórcy pozbawiają teraz graczy możliwości wykorzystania karty Nowy poziom!, ale sądzą, że nadal będzie solidną talią kontrolującą. Potencjał tej talii do zadawania obrażeń stanie się bardziej przewidywalny i łatwiej będzie go wykorzystać.

Dreszczołak wiąże się z ciekawą kombinacją, ale wielokrotne zagrywanie tej karty w ciągu gry może być frustrujące dla przeciwnika. Zmiana na karcie Skazani na saronit sprawi, że trudniej będzie użyć go kilka razy. Dreszczołak nie będzie odtąd mógł kopiować się wielokrotnie dzięki Okrzykowi bojowemu Skazanych na saronit, zamiast tego zapewniając graczowi potężny efekt w danej turze.

Stały efekt Kradzieży życia zapewniany przez Truciznę pijawki dawał graczowi nadmiernie silną pozycję na końcowym etapie partii. Co więcej, było to sprzeczne z filozofią Blizzarda, zgodnie z którą łotr nie powinien mieć stałych efektów samoleczenia. Ograniczenie efektu Kradzieży życia do jednej tury powinno zlikwidować niektóre problemy związane z siłą łotra dysponującego Zgubą Królów na późnym etapie gry.

Czytaj też: Oferta Xbox Games With Gold styczeń 2019

Źródło: playhearthstone.com