Nowa odsłona BMW iDrive ujrzała światło dzienne. Nowy system BMW wyróżnia się minimalizmem, prostotą i możliwościami personalizacji. Jak zawsze, w centrum wszystkiego ma być kierowca.
To już 20 lat BMW iDrive. Teraz w formie asystenta
Nowa odsłona BMW iDrive przypomina dodatkowego, wirtualnego pasażera pojazdu. Jak czytamy w komunikacie firmy, nowy system operacyjny umożliwi pojazdowi aktywne angażowanie się w relacje z osobami na pokładzie, w tym służy jako cyfrowy i proaktywny partner w każdej sytuacji.
BMW 8 to przede wszystkim nowa generacja (zakrzywionych) wyświetlaczy oraz elementów sterujących. Ekrany w nowych samochodach BMW z serii iX to 12,3-calowy panel za kierownicą oraz 14,9-calowy ekran główny. Sterowanie odbywa się hybrydowo. Polecenia możemy wydawać głosowo lub za pomocą dotykowych paneli. Nie zabrakło też znanego pokrętła iDrive umieszczonego w centralnym punkcie środkowej konsoli.
Czytaj też: Test BMW M440i – piękny, szybki i sam jeździ
BMW iDrive z nowym interfejsem użytkownika
Interfejs wyświetlany na ekranach zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy. Może przybrać relaksujące barwy przy spokojnej jeździe, albo też postawi na oszczędny minimalizm podczas jazdy w trybie sportowym. Tak aby nie rozpraszać kierowcy nadmiarem informacji.
Na ekranie można też wyświetlić wielką mapę nawigacji, a cały interfejs pozwala na personalizację. To od nas zależy układ widżetów oraz to, jakie konkretnie opcje i informacje pojawią się na ekranie. A wszystko to przy akompaniamencie efektownych animacji.
Personalizacja interfejsu jest również dopasowana do kierowcy. Dzięki BMW ID można przenosić ustawienia między pojazdami. Dlatego też zasiadając w nowym BMW, można do niego przenieść interfejs oraz ustawienia z poprzedniego auta. Tak samo jak wygląd całości może się zmieniać w zależności od kierującego.
Czytaj też: Koncern Stellantis będzie zbawienny dla Alfa Romeo i Lancia
Samochód stworzony dla kierowcy
Ciekawą opcją jest wybudzanie pojazdu w momencie zbliżania się do niego. Integracja kluczyka z autem powoduje, że podchodząc do auta, automatycznie zostanie ono wybudzone, a kierowca przywitany narastającym oświetleniem oraz świetlną ścieżką. W odległości 1,5 metra od pojazdu, zostanie on odblokowany bez względu na to, czy mamy przy sobie klucz UWB, czy smartfon z BMW Digital Key Plus.
Jeśli zaś chodzi o integrację ze smartfonem, to samochód połączy się z nim jeszcze przed wejściem do środka. Jeśli w trakcie wsiadania prowadzimy rozmowę telefoniczną, zostanie ona przeniesiona do mikrofonu oraz głośników pojazdu.
Nawigacja pojazdu będzie uczyć się nawyków kierowcy. Jeśli codziennie rano dojeżdżamy do pracy, samochód się tego nauczy i będzie nas informować o wydarzeniach na drodze i zaproponuje wyznaczenie trasy próbując przewidzieć cel podróży.
Cel – aktualizacja
BMW zakłada, że do końca 2021 roku chce wprowadzić możliwość zdalnego aktualizowania oprogramowania pojazdów. W grę wchodzi 2,5 mln samochodów, które będzie można aktualizować jak smartfon, w trybie OTA. Nowe oprogramowanie auta ma być gotowe nawet w ciągu 20 minut.
Nowa wersja BMW iDrive pojawi się w tym roku w samochodach BMW iX oraz nadchodzących modelach BMW i4.