BMW oficjalnie ogłosił swoje dążenia do jeszcze bardziej ekologicznych samochodów, które sprowadzą się do stosowania łagodnych hybryd w układach napędowych.
W komunikacie prasowym koncentrującym się na tym, w jaki sposób technologia Efficient Dynamics obniża zużycie paliwa, BMW postanowiło podzielić się z nami innymi swoimi sposobami na spełnienie norm emisji. Wśród nich – technologia łagodnej hybrydy.
Ta w ofercie BMW zadebiutowała jesienią ubiegłego roku, jako dodatek do układu napędowego 520d dla sedana i kombi serii 5, aby na początku 2020 roku zawitać do SUVa X5 oraz X6. Teraz okazało się, już tą wiosną łagodna hybryda trafi również do serii 3, a także do crossoverów X3 i X4.
Wszystkie te wysiłki są podejmowane w celu zmniejszenia ogólnej emisji, a więc spełnienia coraz bardziej rygorystycznych norm Unii Europejskiej. Co ważne, BMW jest w tym na dobrej drodze, ponieważ firmie udało się zmniejszyć emisję CO2 o ponad 40 procent w ciągu ostatnich 13 lat.
Firma wspomina, że w tym roku obniży emisje o 20 procent w porównaniu do 2019 roku dzięki powiększeniu oferty hybryd plug-in, pojazdów elektrycznych i modeli z łagodną hybrydą.
Czytaj też: Test rodzajów diesla z nowym jednocylindrowym silnikiem
Jeśli z kolei zainteresowała Was wspomniana technologia Efficient Dynamics, to już spieszę z wyjaśnieniem. To bowiem nie tylko poprawienie możliwości silnika pod kątem jego oszczędności spalania, ale też dopracowanie wydajności aerodynamicznej.