Volvo S60 Polestar rzuciło wyścigową rękawicę niemieckim producentom, spotykając się na torze z BMW M340i, Audi S4 oraz Mercedesem-AMG E53.
W grę wchodzą więc nowe samochody klasy średniej, a więc przedstawiciele segmentu, w którym wybór nie jest prosty. Wątpliwości przy nim – jeśli zależy wam tylko na osiągach – rozwiewa jednak poniższy sprawdzian tej Wielkiej Czwórki.
Volvo Polestar S60
Volvo Polestar S60 jest najmocniejszym samochodem tego szwedzkiego producenta Volvo w historii dzięki doładowanemu i turbodoładowanemu silnikowi rzędowemu z czterema silnikami.
Dopełnia go elektryczna jednostka na tylnej osi, co sprawia, że jego układ napędowy wyciska z 2 litrów 415 koni mechanicznych i prawie 670 Nm momentu obrotowego.
Audi S4
Z kolei Audi S4 korzysta z tego samego 3-litrowego silnika V6, który można znaleźć w wersjach SQ5, S6 i S7 z silnikiem Diesla. Ta jednostka wytwarza 342 koni mechanicznych i imponujące 700 Nm momentu obrotowego.
Z technologicznych ciekawostek warto wspomnieć, że Audi, aby zmniejszyć opóźnienie turbosprężarki, postarało się o elektrycznie napędzaną sprężarkę powietrza, która przyspiesza buforowanie turbosprężarki. Nie zabrakło systemu łagodnej hybrydy, który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa w S4.
BMW M340i
Najnowsza generacja serii 3 wkracza do walki z 382-konnym M340i. Taką moc zapewnia mu jednostka BMW B58B30 z turbodoładowanym 3-litrowym silnikiem rzędowym z sześcioma cylindrami połączonym z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. M340i jest oferowany z napędem na cztery koła BMW XDrive, dzięki czemu do 96,5 km/h rozpędza się w 4,1 sekundy.
Mercedes-AMG E53
Zestawienie kończy E53 oddziału AMG Mercedesa, czyli oszałamiające coupe AMG E53 napędzane 3-litrową turbodoładowaną R6, która jest wspomagana przez łagodny układ hybrydowy. Dzięki temu moc 429 KM nie jest zaskoczeniem, a moment obrotowy na poziomie 520 Nm nie prezentuje się najgorzej.
Która hybryda okaże się zwycięska?