Reklama
aplikuj.pl

Nowy motocykl BMW R 18 Dragster podkreśla swój wyjątkowy silnik

Renomowany projektant Roland Sands wziął na warsztat nowy motocykl BMW Motorrad, czyli model R 18 Dragster i stworzył unikalne cacko.

Ten światowej sławy projektant motocykli postanowił uhonorować BMW R 18 prostolinijną modyfikacją, która w znakomity sposób eksponuje imponujący i wręcz ikoniczny już silnik typu bokser. W tym projekcie cel był jeden – podkreślić to dwucylindrowe cacko.

Dzięki temu ten R 18 Dragster od BMW jest praktycznie takim swoim motocyklowym odpowiednikiem samochodów typu muscle, co zauważa sam projektant.

Nic dziwnego, jako że sercem tego modelu jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik „Big Boxer”, który zachwyca nie tylko swoim imponującym wyglądem, ale również technicznie nawiązuje do tradycyjnych, chłodzonych powietrzem jednostek.

Czytaj też: Oto pierwsze hipersamochody Bugatti Divo

Jak mówi sam projektant:

Nowe BMW R 18 jak rzadko który jednoślad oferuje niezwykle łatwą w modyfikacji architekturę. Motocykl ma łatwo demontowalną ramę tylną i łatwy do zdemontowania zestaw elementów lakierowanych. Zapewnia to wysoki stopień swobody przy przeróbce tyłu nowego R 18 według własnych preferencji i nadaniu mu własnej, indywidualnej kolorystyki – a wszystko to przy stosunkowo niewielkim nakładzie sił i środków.

Zdecydowanie najtrudniejsza była przeróbka elektroniki, ponieważ dodaliśmy podtlenek azotu, usunęliśmy standardowy wydech i bardzo mocno zmieniliśmy układ dolotowy silnika. Był to mały eksperyment, ale udało nam się! BMW R 18 jest imponujące i bardzo solidnie wykonane, czego można było oczekiwać po BMW Motorrad. Od samego początku bardzo cieszyłem się na tę modyfikację!

W przypadku BMW R 18 Dragster zespół Rolanda Sandsa zachował standardową oś i usunął pierwotny tył pojazdu, zmieniając go w motocykl typu dragster. Ponadto zdecydowali się na zachowanie karoserii R 18, zmieniając jednak przedni i tylny błotnik tak, aby dopasować je do zmodyfikowanej ramy. Cały proces trwał trzy i pół miesiąca.

Jak czytamy w ogłoszeniu, dwa pakiety aluminiowych pakietów frezowanych będą dostępne już w momencie rynkowego debiutu motocykla, co sugeruje jego rychłą premierę. Cena? Nieznana, a jeśli mielibyśmy wymienić najważniejsze cechy tego wyjątkowego R 18 Dragster, to te sprowadzają się do:

  • Stalowej ramy zmodyfikowanej przez Rolanda Sandsa
  • W całości zindywidualizowanej karoserii
  • Unikalne uchwyty reflektorów
  • Indywidualny układ wydechowy 2-in-1 Megaphon ze stali szlachetnej
  • Frezowane, aluminiowe dźwignie na kierownicy
  • Lakier w kolorze metalicznie niebieskim z klasyczną podwójną linią w kolorze białym.
  • Widelec z modelu BMW R nineT.
  • Siedzeniem jest z kolei customowe siedzenie RSD marki Saddlemen.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News