BMW w ramach swojej trzeciej serii postanowiło wydać również turystyczny samochód, którego korzenie sięgają 1987 roku. BMW serii 3 Touring jest po prostu europejskim ucieleśnieniem tradycji kombi, będąc samochodem średniej wielkości, choć w porównaniu do poprzedniej generacji, gabaryty tych modeli uległy zwiększeniu. 

Czytaj też: Hybrydowy hipersamochód Valkyrie zmierzy się z ogromnym wyzwaniem

BMW serii 3 Touring mierzy teraz 4,709 metra długości i 1,587 metra wysokości przy rozstawie osi rzędu 2,851 metra i rozstawie kół 158,7 i 160,4 centymetrów kolejno z przodu i tyłu. Te zmiany wielkości zaowocowały szerszym bagażnikiem dla całkowitej ładowności 500 litrów  i 1500 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach z układem 40:20:40.

Rozmiar to jednak nie wszystko, bo nowy Touring doczekał się nowości w serii 3, na co składają się tryby oświetlenia wnętrza, trzy poziomy wykończenia zaawansowania modelu (SE, Sport, M Sport), oświetlenie LED, zmienne przełożenia układu kierowniczego i technika wspomagania kierowcy. To jednak nie koniec, bo listę (niestety płatną) uzupełnia nowy wyświetlacz czołowy w opcjonalnym pakiecie technologicznym. System Parking Assistant Plus, który wykona teraz półautomatyczne równoległe i prostopadłe manewry parkowania, inteligentny asystent osobisty BMW, czy klucz cyfrowy z obsługą smartfona. Standardem jest elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik, czy obecny w nim mechanizm delikatnego podnoszenia powierzchni w celu zminimalizowania poruszającego się w nim bagażu.

Silniki BMW Touring 6. generacji

W kwestii silników mowa o trzech wariantach – benzynowym, diesla oraz hybrydowym plug-in, który zawita do nas w połowie 2020 roku. W pierwszym przypadku i wersji 320i mowa o 2-litrowej V4 o mocy 184 KM z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z napędem na przednie koła. Warianty 330i dostaną ten sam silnik, ale z turbodoładowaniem do 258 KM, podczas gdy seria M340i otrzyma nowy sześciocylindrowy silnik turbodoładowany o mocy 374 KM z napędem na wszystkie koła xDrive.

Opcje silników wysokoprężnych wywodzą się z czterocylindrowego silnika wysokoprężnego z podwójnym turbodoładowaniem połączonego z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z możliwością automatycznej zmiany biegów. Model 318d ma moc 150 KM, 320d dostępny z xDrive 190 KM, a wersja 330d już 265 KM z xDrive w standardzie.

Szósta generacja Touring 3 Series zadebiutuje publicznie 25 czerwca podczas prezentacji BMW Group #NEXTGen w Monachium, a jej rynkowy debiut zostanie odbębniony podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie we wrześniu, kiedy to ruszą też dostawy.

Czytaj też: Bentley Flying Spur 2020 jest najszybszym sedanem na świecie

Źródło: BMW, New Atlas

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!