Reklama
aplikuj.pl

Jak powstaje cud inżynierii Bugatti?

Bugatti Chiron Pur Sport, Bugatti, Chiron Pur Sport, Chiron na tor

Podróż samochodu od pierwszego momentu na linii produkcyjnej nie należy do krótkich i zwłaszcza kiedy w grę wchodzi hipersamochód pokroju Bugatti Chiron.

Chiron Bugatti jest istnym cudem inżynierii, który na dodatek był oficjalnie najszybszym samochodem produkcyjnym, osiągając 420 km/h. Teraz to miano przypada również Chironowi, ale nie podstawowemu, a wydaniu Chiron Super Sport, który rozpędza się aż do 490 km/h. Obejrzyjmy więc, jak powstaje ten hipersamochód.

Dokument rozpoczyna się w siedzibie głównej firmy Molsheim we Francji, gdzie łączy się przednie i tylne części podwozia przed wyruszeniem do Niemiec, gdzie z kolei budowany jest 8-litrowy W16.

Na całym świecie jest tylko ośmiu techników posiadających certyfikaty do budowy tej bestialskiej jednostki, a zespół produkuje około trzech silników tygodniowo, które zużywają około 3700 części (via Motor1).

Czytaj też: Corvette C8 trafi do Europy, a my poznaliśmy ceny w Niemczech

Jednak silnik jest tylko jednym z 2600 elementów, które wspólnie budują Chirona. Hipersamochód, którego produkcja trwa około dwa miesiące i nic nie ma w tym dziwnego, zważywszy na to, że samo okablowanie mierzy około 2,5 kilometrów.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News