Skoda ogłosiła ceny i zasięg swojego hybrydowego sedana Superb iV typu Plug-In, który zadebiutuje na niektórych rynkach już w styczniu.
Czytaj też: Popularność elektrycznych samochodów zapewniła rynkowi baterii istny renesans
Superb iV będzie dostępny w czterech znanych poziomach wyposażenia Skody. Ten podstawowy (SE) sprowadza się do skórzanej tapicerki (nieźle), elektrycznie regulowanego siedzenia kierowcy, dwustrefową klimatyzację, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną i ośmiocalowy system informacyjno-rozrywkowy z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Wszystko to od około 156000 zł (ceny po przeliczeniu z funta brytyjskiego).
Średniej klasy Skoda Superb iV SE L od 170000 zł dodaje reflektory Matrix LED, przerobione tylne światła z dynamicznymi wskaźnikami, spryskiwacze reflektorów i dodatkowe chromowane wykończenie zewnętrzne. Kupujący otrzymują również środkowy podłokietnik z tyłu z uchwytami na kubki i elektronicznie sterowaną pokrywą bagażnika.
Model Skoda Superb iV Sportline Plus kosztuje już prawie 190000 zł. Zawiera bardziej agresywny zestaw karoserii, parę sportowych siedzeń, sportową kierownicę, czarną podsufitkę, konfigurowalny system oświetlenia wnętrza, 9,2-calowy system informacyjno-rozrywkowy i 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
Całość dopełnia flagowy wariant Laurin & Klement kosztuje od 198000 zł i zawiera trzystrefowy system klimatyzacji, podgrzewaną szybę przednią, elektronicznie regulowane siedzenie pasażera, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, kamerę tylną, asystenta parkowania i ulepszony 10 głośnikowy system dźwiękowy.
Nowa Skoda Superb iV jest napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem oraz silnikiem elektrycznym i akumulatorem o mocy 13 kWh. Łącznie zapewniają 215 KM i 400 Nm momentu obrotowego przy zachowaniu wartości emisji na poziomie 40 gramów na kilometr i całkowitym zasięgu na elektrycznym silniku rzędu 55 km.
Czytaj też: Pojawiają się pierwsze incydenty z funkcją Tesla Smart Summon
Źródło: AutoExpress