Reklama
aplikuj.pl

Ciężarówka wojskowa 101 Forward Control trafiła na sprzedaż

Ciężarówka wojskowa 101 Forward Control trafiła na sprzedaż
Ciężarówka wojskowa 101 Forward Control trafiła na sprzedaż

Między 1975 a 1978 rokiem Land Rover zbudował 2669 egzemplarzy ciężarówki 101 Forward Control dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Każdy z nich był napędzany V8 o pojemności 3,5 litrów, która zapewniała moc 158 koni mechanicznych na wszystkie cztery koła. Niezbyt wiele, ale to jego możliwości holownicze były w cenie, ponieważ miały poradzić sobie nawet z holowaniem armat artyleryjskich.

Czytaj też: Wyjątkowy Pontiac Vivant 77 z równie wyjątkowym silnikiem

Kiedy Brytyjczycy zastąpili swoją flotę ciężarówek 101 za pomocą nowej serii Wolf Land Rovera i Pinzgauera od Defendera, prywatni obywatele zadbali o to, aby uratować możliwie najwięcej egzemplarzy klasycznej ciężarówki. Nic dziwnego – trudno o lepsze połączenie pojazdu kempingowego i takiego, który na ulicach podczas zamieszek, czy nawet wojny, zapewni stosunkowo dużą dozę bezpieczeństwa. A tak o 101 Forward Control pisze Popular Mechanics:

Po wejściu na pokład pozycja siedząca początkowo wydaje się dziwna, głównie dlatego, że kolumna kierownicy jest prawie pionowa, a czterobiegowa skrzynia biegów jest przechylona do przodu, więc dźwignia zmiany biegów jest skierowana do przodu, a nie do góry. Poza tym jest to tak proste, jak to tylko możliwe. Musisz pamiętać tylko o sterowaniu, ponieważ siedzisz na przednich kołach, a nie za nimi. Pomimo swoich rozmiarów i opon wojskowych Firestone, 101 czuje się równie lekki, jak każdy stary Land Rover.

Może być wykonany z nieco grubszego metalu dookoła, ale ta 3,5-litrowa V8 ma więcej niż wystarczający moment obrotowy, aby przejść przez przeszkodę, zwłaszcza gdy ciężarówka jest pusta. Jeśli pociągniesz magiczny przełącznik po tym, jak już przesunąłeś czerwoną dźwignię do przodu, aby dostać się do niskiego przełożenia, lampka na desce rozdzielczej informuje, że mechanizm różnicowy między osiami jest zablokowany. To sprawia, że ​​praca jest jeszcze łatwiejsza, ale przy minimalnym prześwicie 10 cali na osiach i bardzo krótkich zwisach na obu końcach, nie ma szans na kłopoty. 

Co najlepsze, takie cacko może być Wasze i to za 27995$.

Czytaj też: Lancia 037 Stradale słusznie znajduje się na listach marzeń kolekcjonerów

Źródło: Popular Mechanics