Reklama
aplikuj.pl

Oto Cupra Formentor, model zaprojektowany specjalnie z myślą o marce Seata

Cupra Formentor, Cupra, Formentor, premiera Cupra

Pierwszy model zaprojektowany specjalnie dla wydzielonej marki Seata, czyli Cupra, został właśnie ujawniony. Oto Formentor, czyli ciekawie prezentujący się sportowy crossover.

Sama nazwa Formentor pochodzi od skalistego przylądka na hiszpańskiej wyspie Majorka. Cupra twierdzi, że skały te były inspiracją dla kształtu Cupry, która jest wyróżniona ostrymi liniami nadwozia w pobliżu linii pasa i nad tylnymi błotnikami.

Spadzisty dach i klapa mają w sobie jakiś delikatny powiew charakteru SUVów Porsche, choć tylne światła o ostrych krawędziach połączone środkową taśmą LED są dość nietypowe. Jeszcze więcej ostrych krawędzi znajduje się z przodu, a reflektory ustawione są nisko i szeroko na dole deski rozdzielczej.

Ostry motyw jest kontynuowany w środku, z trapezowymi otworami wentylacyjnymi i 12-calowym środkowym ekranem dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca monitoruje parametry pojazdu za pomocą cyfrowego zestawu wskaźników za kierownicą, a pasażerowie w pierwszym i drugim rzędzie są osadzeni w przytulnej, oszklonej „skrzynce” wykończonej ciemnoniebieskim lub czarnym materiałem z akcentami aluminium i miedzi.

Z rozstawem osi wynoszącym 2680 milimetrów Formentor jest zdecydowanie kompaktowym dwurzędowym pojazdem do przewozu osób, z przestrzenią ładunkową 450 litrów w bagażniku. W dziedzinie technologii oferuje z kolei podstawową łączność, jakiej można się spodziewać, a w tym Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem ekranu dotykowego. Posiada kilka systemów asystujących kierowcy – adaptacyjny tempomat, czy monitorowanie martwego pola o nazwie Exit Assist, która może ostrzegać kierowcę i pasażerów o pobliskich pojazdach lub pieszych przed otwarciem drzwi.

Formentor będzie obecnie sprzedawany z dwoma układami napędowymi. Pierwszy będzie czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 306 koni mechanicznych. Z kolei model hybrydowy typu plug-in wykorzysta 1,4-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 148 KM połączony z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 114 KM. W tym połączeniu hybrydowy plug-in zaoferuje 241 KM i zasięg do 50 km na zasilaniu elektrycznym. Niezależnie od wyboru silnika, Formentor rozdziela moc na napęd na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowego DCT.

W swoim ogłoszeniu Cupra twierdzi (via Motor1), że Formentor dotrze do dealerów w ostatnim kwartale 2020 roku. Z kolei informacje o cenach i dostępności nie są jeszcze dostępne.