Cyfrowy Polsat zaprezentował wyniki finansowe za I połowę 2020 roku. W II kwartale spółce nie udało się uniknąć negatywnych skutków pandemii, ale spadki wyników były minimalne. Niezmiennie za to rośnie baza klientów.
Delikatny spadek, ale stabilne finanse Cyfrowego Polsatu
W II kwartale 2020 roku Cyfrowy Polsat zanotował 2,862 mld zł przychodu i 5,711 mld w całym I półroczu. W 2019 roku było to odpowiednio 2,923 mld zł oraz 5,714 mld zł.
Wskaźnik EBITDA to z kolei 966 mln zł w II kwartale oraz 1,086 mld zł w całym półroczu. Przed rokiem było to 1,076 mld oraz 2,114 mld. Cyfrowy Polsat nadal dużo zarabia, notując w II kwartale zysk netto na poziomie 290,7 mln zł oraz 474,5 mln zł w całym półroczu.
Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:
Nasz zdywersyfikowany i bazujący na subskrypcjach model biznesowy okazał się odporny w tak niestandardowej sytuacji. Przewidywalne i stabilne strumienie przychodów od klientów zapewniły nam bardzo dobre, zgodne z oczekiwaniami analityków rynkowych wyniki finansowe. EBITDA była stosunkowo stabilna, co pozwoliło nam podjąć decyzję o poniesieniu dodatkowych jednorazowych wydatków na walkę z pandemią w wysokości ponad 40 mln zł, z czego większość została przeznaczona na wsparcie w formie darowizn na rzecz polskiego społeczeństwa i służby zdrowia
Rośnie baza klientów
Na koniec II kwartału 2020 roku Cyfrowy Polsat miał 14 979 496 klientów. Na tle wcześniejszych okresów wygląda to następująco.
Wskaźnik | 2Q2019 | 1Q2020 | 2Q2020 |
Liczba klientów | 14 451 610 | 14 796 975 | 14 979 496 |
Telefonia komórkowa abonamentowa | 7 597 611 | 8 016 501 | 8 188 807 |
Telefonia komórkowa na kartę | 2 418 370 | 2 393 373 | 2 364 248 |
Internet | 1 795 259 | 1 788 118 | 1 789 955 |
Płatna telewizja | 5 058 740 | 4 992 356 | 5 000 734 |
ARPU na klienta | 83,4 | 85,4 | 86,5 |
Churn | 7% | 6,6% | 6,4% |
Szczególnie imponująco wygląda wzrost bazy klientów telefonii komórkowej, kolejny już kwartał z rzędu. Cyfrowy Polsat wygląda pod tym względem zdecydowanie najlepiej spośród wszystkich operatorów na polskim rynku.
Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:
W czasie zamknięcia gospodarki segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym mierzył się z wieloma wyzwaniami, m.in. w obszarach sprzedaży i obsługi klienta. Jednak nasze natychmiastowe i zdecydowane działania przyniosły efekt, co potwierdzają dane za drugi kwartał. Mimo bezprecedensowej sytuacji odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki operacyjne i wyraźny organiczny wzrost. Nasz flagowy program smartDOM rósł stabilnie o 7% rocznie. Bazę klientów usług pakietowych zwiększyliśmy o 130 tys., a łącznie posiadają oni już 6,2 mln usług. Kolejny raz osiągnęliśmy bardzo niski wskaźnik odejść na poziomie 6,4%, co nieustająco świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów i ich zadowoleniu z naszych usług. Z kolei po otwarciu pełnej sieci sprzedaży szybko przywróciliśmy również świetne wyniki sprzedażowe w obszarze sprzętu telekomunikacyjnego
I półrocze pod znakiem rozwoju i inwestycji
W I półroczu 2020 roku sporo działo się w Cyfrowym Polsacie. Spółka uruchomiła sieć 5G, dokonała dużego zakupu Netii, a także weszła na rynek instalacji fotowoltaicznych.
Cyfrowy Polsat był też zaangażowany w walkę z pandemią. Spółka wyłożyła na ten cel włącznie 30 mln zł, wspierając szpitale, jak i ofiary pandemii.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News