Reklama
aplikuj.pl

Czy NASA zacznie sprzedawać nazwy dla swoich rakiet?

CORRECTS SPELLING OF KEPLER - FILE - An undated file artists concept provided by NASA shows the Kepler Spacecraft moving through space. The spacecraft, responsible for detecting thousands of planets beyond our solar system, slipped into emergency mode last week nearly 75 million miles from Earth. Ground controllers managed to stabilize the probe Sunday, April 10, 2016, and NASA announced the good news Monday. (AP Photo/NASA, File)

NASA pracuje nad prywatyzacją lotów kosmicznych, co może doprowadzić do zmiany w nazwach rakiet. Agencja bada właśnie takie możliwości – sprzedaż praw do nazwy mogłaby znacząco pomóc w znalezieniu nowych pieniędzy na misje.

Plany zawierają nie tylko sprzedaż praw do nazwania rakiety, ale także promowanie produktów przez astronautów w kosmosie. W tym celu została powołana specjalna komisja, która zbadać możliwości komercjalizacji. NASA uważa, że znacząco pomoże to w rywalizacji z prywatnymi firmami. Może też jednak spotkać się z dużym sprzeciwem naukowców, dla których Agencja jest bezpieczną przystanią dla czysto naukowych celów.

Wyobrażacie sobie lot na Marsa rakietą o nazwie Red Bull? Przy okazji pojawia się też inna kwestia – czy astronauci zaczną walczyć między sobą o lot, za który więcej zarobią dzięki umowom sponsorskim? Jest też kilka kwestii etycznych, które Agencja musi rozwiązać. Na pewno niedługo powinniśmy usłyszeć, jak ta sprawa została rozwiązana.

Źródło: https://www.engadget.com/