Z okazji rozpoczęcia roku szkolnego, platforma ClickMeeting postanowiła sprawdzić, co Polacy sądzą o zdalnej nauce. Wyniki są bardzo interesujące.
Blisko 60 proc. Polaków chce, żeby nauka zdalna wróciła do szkół, jeśli zajdzie taka potrzeba. Nowe dane ClickMeeting
Pandemia wywróciła nasze życie do góry nogami, choć niewątpliwie dzięki niej pewne rzeczy zyskały na popularności. Do takich z pewnością można zaliczyć pracę zdalną, a według niektórych — również edukację online. Badanie przeprowadzone przez ClickMeeting rzuca światło na tę ostatnią kwestię. Jak wynika z raportu, aż 58 proc. badanych chce, aby w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa nauka zdalna wróciła do szkół. Jednocześnie 38 proc. osób chciałoby, żeby szkoły i uczelnie częściej korzystały z opcji hybrydowej.
Według 39 proc. respondentów taki model wpływa na rozwój samodzielności, a także jest to świetny sposób na wykorzystanie nowych technologii. Według 39 proc. respondentów taki model wpływa na rozwój samodzielności. Oczywiście nie jest tak, że nauka zdalna niesie ze sobą same plusy, bo są również negatywne strony. Tutaj respondenci podawali: brak kontaktu z rówieśnikami (83 proc.), brak ruchu i prawdziwych przerw (64 proc.), niższy poziom nauczania (62 proc.) oraz gorsze skupienie i mniejsze zaangażowanie (57 proc.).
Choć nauka zdalna błyskawicznie i nieoczekiwanie wkroczyła w nasz w system edukacji, stosunkowo szybko nauczyliśmy się efektywniej pracować w tym trybie. Samo zdobywanie wiedzy online zyskuje coraz więcej zwolenników. Blended learning i nauka hybrydowa są rozwiązaniami, które mogą połączyć świat offline i online w edukacji. Pomagają także w zdobywaniu zupełnie nowych kompetencji: nie tylko tych cyfrowych, ale również związanych z samodzielnością czy umiejętnością organizacji własnego czasu pracy
– komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.