WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Czyżby zasięg Porsche Taycan Turbo nie był aż tak mizerny?

Chociaż w rankingu zasięgu Porsche Taycan Turbo sromotnie przegrał z konkurencyjnym modelem Tesli, to nowy test rzuca na tę sprawę inne światło.

Jeśli ktoś sięgnie po ranking zasięgu elektrycznych samochodów EPA i na tej podstawie dokona wyboru pomiędzy modelem Taycan Turbo, a Modelem S Performance, to Porsche nie będzie miało najmniejszych szans.

Porsche i EPA opublikowało niedawno swoje szacunki zużycia paliwa samochodów na rok modelowy 2020, a wśród opublikowanych danych znalazły się dane dotyczące nowego elektrycznego sedana Porsche, czyli modelu Taycan Turbo. Ten samochód o wartości 153000 dolarów otrzymał całkowity zasięg wynoszący zaledwie 323 km (201 mil), podczas gdy ocena spalania wynosiła 3,41 litra na sto kilometrów.

Zasięg 201 mil jest okropnie daleki od wyniku głównego konkurenta Taycan Turbo, czyli Tesli Model S Performance, którego szacowany przez EPA zasięg wynosi 348 mil (560 km). Ma również mniejszy zasięg niż wiele innych pojazdów elektrycznych, w tym Jaguar I-Pace (234 mil), Audi E-Tron (204 mil), Chevy Bolt (259 mil) i Nissan Leaf (215 mil).

Ostatnio jednak Taycan Turbo został przetestowany przez kanał Nextmove na autostradzie w Niemczech u boku z Teslą Model 3 Long Range (który miał zamontowane niższe zawieszenie). Ruszyli przed siebie, dbając o to, żeby oba samochody pędziły ze średnią prędkością 131 km/h.

Taycan Turbo, zasięg Taycana, zasięg Porsche Taycan Turbo, Taycan vs Model S

Ostatecznie Model 3 osiągnął zasięg 332 km, podczas gdy Taycan Turbo był tuż za nim z wynikiem 314 km. Powyższa tabela świetnie pokazuje porównanie w praktyce i według testów agencji.