WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Silniki Diesla są najczystsze w historii, co udowadnia Volkswagen

Volkswagen po aferze dieselgate i zgarnięciu haniebnego rekordu kary za oszukiwanie konsumentów, postanowił przekonać nas do tego, że silniki Diesla są najczystsze w historii.

Volkswagen twierdzi, że nowy silnik TDI jest ekologiczniejszy i „czystszy” pod kątem spalin niż kiedykolwiek wcześniej. Wszystko dzięki nowatorskiemu systemowi katalizatorów i wtrysku amoniaku, a choć brzmi to sensownie, to zapewne wielu klientów firma do siebie nie przekona. Na tym musi jej jednak zależeć, bo oprócz inwestycji w EV, VW nadal chce sprzedawać konwencjonalne silniki… i to przez długie lata.

Niedawno firma VW wprowadziła na rynek swój nowy silnik wysokoprężny EA 288 EVO, aby zaprezentować w praktyce technologię podwójnego dozowania. O niej rozgaduje się w poniższym materiale wideo.

EA 288 EVO wykorzystuje wyrafinowany system z dwoma katalizatorami, a każdy z nich posiada własny układ wtryskowy amoniaku. Ten jest wymagany do zmniejszenia emisji tlenków azotu, które były głównym winowajcą wspomnianego skandalu.

Volkswagen, silniki diesla, diesel Volkswagena, EA 288 EVO

Według Volkswagena nowy system podwójnego dozowania zmniejsza jego emisję o ponad 80 procent, co prowadzi do znacznie ekologiczniejszego silnika. Jak czytamy w komunikacie prasowym:

Moduł dozujący wstrzykuje substancję do spalin przed odpowiednim katalizatorem. Tam roztwór odparowuje, a środek redukujący (mocznik) rozkłada się, łącząc się z parą wodną z wytworzeniem amoniaku. W katalizatorze amoniak reaguje następnie z tlenkami azotu na specjalnej powłoce, tworząc wodę i nieszkodliwy azot.