Jeśli jakaś firma zapowiada „idealny rower elektryczny z myślą o mieście”, to nie możemy go pominąć. Tak więc, oto Delta S, czyli pierwszy model Mokumono.
Firma z Amsterdamu ogłosiła właśnie, że przygotowuje swój pierwszy rower elektryczny do wysyłki w lipcu, czyli model Delta S. Jeden z jego najciekawszych elementów? Zdecydowanie sama rama, która jest tworzona poprzez formowanie arkuszy aluminium do pożądanego kształtu, a następnie łączenie ich za pomocą spawarki laserowej.
Delta S waży 14,5 kilogramów przez wspomniane aluminium, które składa się na ramę w stylu „pływającym”. Napędza go z kolei silnik w piaście tylnego koła o mocy 250 W, który asystuje rowerzystę do 25 km/h za sprawą czujnika momentu obrotowego Thun X-Cell 3.0 i 250 Wh akumulatora. Ten z kolei oferuje ponoć zasięg do 60 km i ładuje się kilka godzin.
Czytaj też: Smarowanie łańcucha rowerowego nie było nigdy tak ekologiczne
Układ napędowy bazuje nie na łańcuchu, a pasku z włókna węglowego Gates Carbon. Sunięcie po miejskich drogach w świetnym stylu zapewniają z kolei 27,5-calowe obręcze Ryde Andra z oponami WTB Horizon. Za hamowanie odpowiada z kolei hydrauliczny system Magura. Całość dopełnia bezprzewodowa łączność z aplikacją Mokumono. Nie zabrakło też świateł, solidnego siodełka, czy nawet bagażnika na tyle.
Delta S jest sprzedawany w małej, średniej i dużej wersji ramy w kolorze srebrnym i żółtym. Cena? 2990 euro, do których dorzucimy kolejne 149 euro za moduł GPS i 250 euro, jeśli zechcemy zdecydować o kolorze ramy.