Reklama
aplikuj.pl

Dlaczego Porsche 911 Turbo S jest znacznie mocniejsze?

Porsche 911 Turbo S, Porsche, najnowsza 911, rekordowa 911

Porsche 911 Turbo S najnowszej, bo ósmej już generacji zachował swój kształt od momentu narodzin w latach 60. XX wieku, ale na szczęście jego osiągi nie zatrzymały się w czasie.

Flagowy model najnowszego Porsche 911 otrzymał znaczny wzrost mocy, bo z 580 koni mechanicznych do 640 KM i z 750 Nm momentu obrotowego do całych 800 Nm. Te wzrosty są historycznie rekordowe i to pomimo przystania na tym samym silniku i tej samej pojemności skokowej, czyli 3,8 litra.

Osiągi Porsche było w stanie zwiększyć jeszcze bardziej poprzez odrobinę krótszy skok i zmniejszenie stopnia sprężania z 9,8:1 do 8,7:1. W wywiadzie telefonicznym dla magazynu Road & Track główny inżynier Porsche 911, dr Frank-Steffen Walliser, omówił przyczynę tego oszałamiającego wzrostu mocy.

Według dr Wallisera, Porsche zdecydowało się dać temu modelowi taki wzrost mocy, aby kierowcy poczuli różnicę. Niewielki nie jest bowiem wystarczający:

Może możesz to zmierzyć, ale powodem [wzrostu osiągów] nowego Turbo jest to, że odczuwasz różnicę… chcieliśmy naprawdę zrobić [ten] krok.

Owszem, skok o wartości 60 KM zdecydowanie jest łatwy do zauważenia, ale to ponoć wzrost momentu obrotowego jest kluczowy. Jak powiedział:

Naprawdę można poczuć rozmiar silnika, a gdy turbosprężarki osiągną ciśnienie doładowania, robi to naprawdę imponujące wrażenie. Samochód jest trochę bardziej surowy.

Warto zauważyć, że nowe Porsche 911 Turbo S może przyspieszyć do 96,5 km/h w zaledwie 2,7 sekundy w wersji coupe, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż jego poprzednik.