Google ma za Stadią problem. Znów nie udało się dotrzymać obietnicy.
Google przy zapowiedzi swojej Stadii chwaliło się niesamowitymi osiągnięciami wydajnościowymi swojej chmury. Gracze przez jakiś czas wierzyli, że wszystkie gry będą działać teraz w 4K i 60 klatkach na sekundę.
Potem jednak zaczęły pojawiać się gry na Stadię i okazało się, że tworzenie produkcji 4K działających do tego w 60fps jest dość dużym wyzwaniem nawet na chmurze Google. Doom Eternal był jednak reklamowany przez Google jako produkcja, która będzie oferowała „prawdziwe 4K”.
Teraz otrzymaliśmy konkretną informację od id Software dotyczącą tego w jakiej jakości zadziała Doom Eternal na Stadii. A więc?
Doom Eternal na Stadii zadziała w 1080p/60fps na ekranach FullHD oraz będzie skalowany z 1800p do 2160p (4K)/60 fps na ekranach 4K.
Czyli nie ma „prawdziwego 4K”. Co ciekawe, jest to ta sama jakość, którą oferuje o połowę słabszy Xbox One X.