W przeddzień rocznicy wystartowania misji Apollo 11, która dostarczyła na powierzchnie Księżyca pierwszych astronautów, którzy zainspirowali następne pokolenia, Lego poprosiło firmę The Harris Pool o przeprowadzenie ankiety wśród 3000 dzieci w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Wielkiej Brytanii na temat ich stosunku i wiedzy o przestrzeni kosmicznej. Wyniki niektórych zaskoczą, a drugim tylko utwierdzą w przekonaniu, jak szybko zmienia się świat.
Czytaj też: Według badania używanie emoji jest ważniejsze, niż myślicie
W ramach ankiety wspomniana grupa dzieci w trzech państwach została zapytana o zawód, jaki chciałoby wykonywać w przyszłości. Wśród nich znalazł się muzyk, profesjonalny sportowiec, nauczyciel, astronauta oraz video-blogger/YouTuber i jak możecie się spodziewać, to głównie te dwa ostatnie są w tym badaniu ważne.
Według badania około 3 na 10 amerykańskich i brytyjskich dzieci chce zostać w przyszłości YouTuberami lub Vloggerami. Na dalszych pozycjach znalazły się w podobnym stopniu preferencje co do (kolejno) nauczyciela, sportowca, muzyka i astronauty. W przypadku tego ostatniego mowa w obu państwach o 11% zainteresowaniu. To o ponad 5 razy mniej, niż w przypadku dzieci w Chinach, wśród których aż 56% chciałoby zostać w przyszłości astronautami. Były one również bardziej zainteresowane wejściem w kosmos i miały większe oczekiwania co do osiedlenia się ludzi na innych ciałach niebieskich w nadchodzących dziesięcioleciach.
Co może być tego przyczyną? Możemy tylko się zastanawiać, ale dzieci w kwestii wyobrażenia o swojej przyszłości zmieniły się z pokolenia na pokolenie.
Czytaj też: Elon Musk wierzy, że SpaceX może wylądować na Księżycu
Źródło: Arstechnica