Wielkie firmy naprawdę dbają o pracowników i starają się im zapewnić jak najlepsze warunki… a przynajmniej chcą, aby tak się mówiło. Okazję ku temu otrzymają już wkrótce, ponieważ projekt LG, jakim jest spora linia egzoszkieletów jest już o krok od wejścia na konsumencki rynek w swojej finalnej wersji.
Mowa dokładnie o egzoszkielecie CLOi SuitBot, PorterBot, ServeBot i CartBot, które zostaną zaprezentowane podczas targów CES 2019 w styczniu. Zdecydowanie największe zmiany przeżył SuitBot, którego ujawniono na zeszłorocznej edycji IFA w Berlinie. Jest to „nakładka” na dolną część ciała, która powstała z myślą o przyniesieniu pomocy pracownikom fabryk. Mowa dokładnie o czynnościach pokroju przenoszenia ciężkich przedmiotów, które ze wsparciem SuitBot mają być mniej męczące, a na dodatek minimalizujące ryzyko uszczerbków na zdrowiu. Wcześniej użytkownik musiał założyć egzoszkielet zarówno na talie, jak i nogi, ale teraz LG postarało się o „odcięcie” części idącej aż do stóp i sprowadzić ją do regulowanego mechanizmu dwuczęściowego paska na brzuchu i jednoczęściowej konstrukcji nośnej, która rozgałęzia się od niego na oba uda.
Jego działanie pozostało jednak identyczne – SuitBot aktywuje się przy zgięciu nosiciela pod kątem 65 stopni, aby wspomóc jego możliwości i dezaktywuje się po powrocie do pozycji pionowej. Obecna na pokładzie bateria pozwala na 4 godziny nieustannej pracy po godzinie ładowania. Tyle o Suitbot, choć zmiany w pozostałych dziełach LG są raczej marginalne. Postarano się bowiem wyłącznie o poprawę łączności i nawigacji, ale system bazujący na sztucznej inteligencji, która dostosowuje egzoszkielety do indywidualnych potrzeb użytkowników zdecydowanie zapowiada się ciekawie. Zwłaszcza że LG powinno już wkrótce wydać swoją rodzinę CLOi na rynek.
Czytaj też: Hyundai testuje egzoszkielety w swoich fabrykach
Źródło: NewAtlas