Jeśli pamiętacie koncepcyjne elektryczne skutery Yamaha E01 i E02 z 2019 roku, to z pewnością ucieszycie się, że oba te koncepty zostały skierowane do produkcji masowej. Firma zresztą niedawno ogłosiła swoje plany produkcyjne na 2022 rok i dziś możemy podejrzeć, jak mniej więcej będą wyglądać elektryczne skutery Yamaha.
Elektryczne skutery Yamaha są już pewne. Trafią na rynek azjatycki i europejski już w 2022 roku
Zacznijmy od tego, że oba elektryczne skutery Yamaha są dla nas ciągle tajemnicą, ale wiemy na ich temat wiele. Tak też elektryczny skuter E01 będzie odpowiednikiem klasy motocykli z silnikami o pojemności 125 cm3. Jego specyfikacja pozostaje nieznana, ale pewne jest, że będzie miał moc wyjściową do 15 koni mechanicznych i ograniczoną prędkość do 90 km/h, aby wpisać się w prawo.
![](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2021/12/Tak-beda-wygladac-elektryczne-skutery-Yamaha.-Zadebiutuja-w-2022-roku-i-trafia-do-Europy-1.jpg)
Zdjęcia patentowe wskazały nam silnik zamontowany za zintegrowanym w środku ramy akumulatorem, łańcuch lub pasek napędzający tylne koło. Łatwo też dojrzeć port ładowarki z przodu skutera, który powinien ułatwić ładowanie niewymiennego akumulatora od razu po wjechaniu do garażu.
![](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2021/12/Tak-beda-wygladac-elektryczne-skutery-Yamaha.-Zadebiutuja-w-2022-roku-i-trafia-do-Europy-2.jpg)
Czytaj też: 90-konny silnik Cosworth z jednym cylindrem dał życie potężnej V10
Z kolei znacznie mniej potężny elektryczny skuter Yamaha E02 będzie odpowiednikiem spalinowego jednośladu z silnikiem o pojemności skokowej 50 cm3. Z tego wynika, że dostanie silnik elektryczny o mocy do 5,3 koni mechanicznych i będzie rozwijał prędkość maksymalną na poziomie około 45 km/h. Jego akumulator powinien być z kolei wymienny.