Atlis Motors zdecydowanie nie jest szeroko rozpoznawany, co nie powinno nas specjalnie dziwić, ponieważ jest to dopiero co raczkujący startup, skupiający się na czymś niestandardowym, bo elektrycznych pickupach. Ich pierwszym projektem na bazie autorskiej platformy XP jest pickup XT, którego właśnie zaprezentowali.
Atlis ma jasno określony cel, ponieważ chce w przyszłości tworzyć samochody w oparciu o osobiste preferencje klientów, konfigurując swoje pickupy zgodnie z ich potrzebami. Opcje mają obejmować wielkość kabin, tylnej „paki”, ilość i kombinację kół oraz bardzo długą listę opcji dotyczących układu napędowego. Ten został stworzony na wspomnianej platformie XP, której sercem jest ogromny akumulator, napędzający silniki dla każdego koła. Demonem prędkości jednak nie będzie, bo osiągnięcie 100 km/h w najszybszym wariancie ma trwać całe 5 sekund. Jednak pickup XT nie powstał z myślą o podbijaniu rekordów prędkości, a raczej znoszeniu trudów codziennych zajęć, z którymi musi sobie radzić, jako pojazd roboczy. Stąd też podstawowy 12-calowy prześwit, który można zwiększyć do całych 15-cali, ale bez względu na wybór, układ zawieszenia będzie zasilał sprężarkę powietrza, która pozwala uruchomić elektronarzędzia z dala od sieci energetycznej.
Wnętrze nie przypomina jednak typowego pickupa przeznaczonego do pracy. Wysokiej jakości skórzane obicia wyglądają świetnie w tej ogromnej kabinie, w której znajdziemy dotykowy ekran na desce rozdzielczej oraz kamery w miejscu lusterek. Niektóre z nich pomagają kierowcy zobaczyć to, co stoi za samochodem, podczas gdy inne ułatwiają np. podpięcie przyczepki. Całość uzupełnia adaptacyjny tempomat oraz pomoce nawigacyjne, choć w przyszłości Atlis ma nadzieję, że postara się o autonomiczny system poziomu czwartego lub piątego. W kwestii baterii mowa o trzech wariantach, które pozwalają na przejechanie 300, 400 i 500 mil. Ich ładowaniem ma zająć się własna sieć stacji ładujących.
Kiedy i za ile?
Atlis obiecał wystartowanie z produkcją XT w Ameryce w 2020 roku. Jego ceny mają zaczynać się w okolicach 45000$, choć firma nadal prosi inwestorów o sfinansowanie opracowania swojego pierwszego prototypu. Obecnie udało jej się zebrać 1 milion dolców.
Czytaj też: Pierwszy elektryczny motocykl Harley-Davidson LiveWire z datą debiutu i ceną
Źródło: Digitaltrends