Turbo Creo SL Founders Edition to topowy model nowej rodziny rowerów elektrycznych Creo od Specialized. To z kolei oznacza, że patrzymy na topowy model za możliwie najwyższą cenę, ale na szczęście jego tańsze warianty również się znajdą. Podczas gdy on kosztuje 16500$ (będąc ograniczonym do 250 egzemplarzy), jego mniej kosztowne wersje z cięższymi i mniej wyrafinowanymi częściami kosztują już 9000$ i 13500$ za kolejno wersję Turbo Creo SL Export i S-Works Turbo Crea SL.
Czytaj też: Mapy Google wyświetlą informacje o rowerach miejskich w Warszawie
A co takiego Specialized upchnął w Turbo Creo SL Founders Edition? Wiele, ale producentowi przyświecały dwie idee – niska waga oraz fenomenalne wykonanie. Chociaż ten model przy 11,9 kilograma będzie cięższy od typowego szosowego modelu, to nadal rozwala inne modele elektrycznych rowerów, których waga za sprawą akumulatorów i silników leci w górę.
Turbo Creo SL Founders Edition buduje więc pełna karbonowa rama, w której znalazł się 380 Wh akumulator w dolnej rurze. Ten zapewnia moc wbudowanemu autorskiemu silnikowi elektrycznemu SL 1.1, który chwali się mocą 240 W z własną krzywą momentu obrotowego kierowcy i zerowym oporem podczas jazdy dla rowerzysty. Zasięg tego połączenia ma wynosić 128 kilometrów przy możliwości dodania kolejnych 64 km za sprawą dodatkowego pakietu.
Całość dopełnia w nim system komputerowy z możliwością połączenia się z telefonem, gdzie użyktownicy sprawdzą aktualny poziom naładowania oraz wybiorą tryby wspomagania – Eco, Sport lub Turbo. To jednak nie koniec, bo Turbo Creo SL Founders Edition może się też pochwalić hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, 11-biegową kasetą Shimano Dura-Ace i zestawem kół Custom Roval CLX 50 na 28-mm oponach. Turbo Creo SL Founders Edition jest również wyposażony w najnowszy zestaw amortyzatorów od Specialized, a więc Future Shock 2.0, który oferuje ruch pionowy 20 mm, aby wygładzić wstrząsy po nierównym terenie.
Czytaj też: Elektryczne rowery Fuell Fluid-1 od specjalistów
Źródło: New Atlas