WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Nowy elektryczny silnik rowerowy od Shimano przynosi ogrom ulepszeń

Firma Shimano zapowiedziała swój zupełnie nowy elektryczny silnik rowerowy do zintegrowania nie z piastą, a supportem, jakim jest EP8 przeznaczony do modeli górskich.

Nowy elektryczny silnik rowerowy, to nie tylko nowa nazwa, ale też szereg ulepszeń. Shimano EP8 ma jeszcze większy moment obrotowy niż poprzednie jednostki napędowe firmy, bo sięgający do 85 Nm, a na dodatek waży mniej, bo 2,6 kilogramów.

Jak wyjaśniła firma (via Electrek):

EP8 zapewnia do 85 Nm momentu obrotowego, co oznacza wzrost o 21 procent (w trybach Trail i Boost) w porównaniu z platformą silnikową STEPS E8000 [poprzednim topowym systemem napędowym Shimano eMTB].

Utratę wagi zapewniła cała konstrukcja obudowy jednostki napędowej ze stopu magnezu, a sam silnik zmniejszył się w kwestii obudowy o całe 10%. Dzięki 85 Nm momentu obrotowego Shimano konkuruje z najpotężniejszym silnikiem z napędem środkowym firmy Bosch. Jednak wsparcie aplikacji Shimano E-Tube Project umożliwia regulację tej wydajności od 20 do 85 Nm.

Czytaj też: Szukacie zaawansowanego bagażnika rowerowego? Znaleźliśmy go za Was

Dalsze ulepszenia EP8 sprowadzają się do nowej konstrukcji przekładni, która zmniejsza opór o (ciekawe jak wyliczone) 36%, co doprowadza do lepszego feelingu pedałowania i zmniejszonym hałasie silnika.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News