Reklama

Co powiecie na wyjątkowego trójkołowca XP Trike z silnikiem elektrycznym?

XP Trike

Premiery doczekał się właśnie XP Trike firmy Lectric z Arizony, a więc wyjątkowy trójkołowiec ze wspomaganiem, który wyróżnia się na tle konkurencji zarówno niewygórowaną ceną, jak i porzuceniem 2-kołowej formy.

Elektryczny trójkołowiec XP Trike zachwyca zaawansowaniem i ceną

Trójkołowiec XP Trike określiłem mianem wyjątkowego nie bez powodu, a przez szereg ciekawych rozwiązań. Firma Lectric oparła ten model o składaną ramę z aluminium 6061 i zachowała stosunkową niską wagę, jak na tego typu projekt, bo rzędu 29 kilogramów. Przypominam, że mówimy tutaj o pojeździe z trzema 20-calowymi oponami o szerokości 2,6 cala i systemem hamulców hydraulicznych opartych o 180-mm wirniki, a przede wszystkim z napędem elektrycznym.

Czytaj też: Waży 240 ton i dzierży 1,4 MWh akumulator. To kolosalne wozidło jest przejawem dążenia do ekologicznych kopalni

W XP Trike bezszczotkowy silnik elektryczny o mocy nominalnej rzędu 500 watów i 1092 watów mocy szczytowej zamontowano pomiędzy tylnymi kołami na podwójnej osi różnicowej. Jednostka napędza oba z nich, generując 65 Nm momentu obrotowego, ale tak, że każde koło może obracać się w innym tempie dla bezpieczeństwa na zakrętach. Silnik ma wspierać rowerzystę lub samodzielnie go rozpędzać do 22,5 km/h i jednocześnie czerpać energię z wymiennego akumulatora 48V/14Ah o zasięgu do 96,5 km na każde 4-6 godzin ładowania.

Inne elementy projektu obejmują podświetlany wyświetlacz LCD, zintegrowane oświetlenie przednie i tylne, wysoką nośność rzędu 200 kg, a nawet opcjonalne siodełko z oparciem. Najbardziej przykuwa uwagę swoją niską ceną, która wynosi 1499$ w przedsprzedaży, która ruszy 7 lutego.