Firma Facebook zakończyła małe porządki na identycznie nazwanej platformie oraz Instagramie, celując w te konta, które były powiązane z firmami PR (Public Relations) i nie tylko. Wykazało to jedno z badań.
Czytaj też: Wiemy kiedy może pojawić się iPhone SE 2
Tak czy inaczej, Facebook niedawno usunął 211 kont, 107 stron, 43 grup na swojej głównej platformie i 87 kont na Instagramie z powodu nieautentycznego zachowania. W grę wchodziła czystka firm PR, a dokładniej mówiąc Charles Communications, Flexell oraz MintReach. Firma oświadczyła, że te usunięcia są częścią trwającego dochodzenia w sprawie skoordynowanych nieautentycznych zachowań w regionie.
Sprawa jest prosta – firmy tworzyły na potęgę fałszywe konta i wykorzystały je wyłącznie do publikowania propagandy. Jednym z przykładów tego jest poniższy wpis (via Engadget), który uderza w sprawę Egiptu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które kilka lat temu zerwały więzi z Katarem, oskarżając rząd tego kraju o wspieranie terroryzmu.
To jednak nie koniec, bo sieć społecznościowa usunęła również 69 kont i 42 strony na Facebooku oraz 34 konta na Instagramie, angażując się w nieautentyczne zachowania powiązane z indonezyjską firmą medialną InsightID. Lepsze statystyki widnieją przy powiązaniach z egipską gazetą, której zdjęto m.in. 163 propagandowych kont na Facebooku.
Czytaj też: Google pozwala na usunięcie historii Asystenta
Źródło: Engadget