Po czasowych testach Facebook postanowił wprowadzić na całym świecie reklamy w Instagram Reels. Oznacza to, że w serwisie nie znajdziemy już żadnego miejsca wolnego od reklam.
Instagram Reels także z reklamami
Reels to funkcja, która działa właściwie tak jak TikTok, choć raczej w bardziej podstawowej wersji. Umożliwia nagranie krótkiego filmiku z muzyką, w którym możemy też dodać napisy i korzystać z różnych efektów. Do tej pory była to jedyna sekcja na Instagramie wolna od reklam. Niestety, kluczowym słowem jest tutaj „była”.
Czytaj też: Wiadomości Google z nowościami – przypinanie wątków i nie tylko
Jakiś czas temu trwały w Indiach testy reklam w sekcji Instagram Reels. Wyświetlane były one pionowo, w trybie pełnoekranowym pomiędzy poszczególnymi filmikami. Teraz reklamy pojawią się już w aplikacji na całym świecie. Będą się one zapętlać i mogą trwać do 30 sekund. Instagram, chcąc bardziej wciągnąć użytkowników w interakcję, daje możliwość ich komentowania, udostępniania, zapisywania i oczywiście polubienia.
Widzimy Reels jako świetny sposób na odkrywanie nowych treści na Instagramie, więc reklamy są naturalnym wyborem. Marki każdej wielkości mogą skorzystać z tego nowego, kreatywnego formatu w środowisku, w którym ludzie już się bawią
– powiedział Justin Osofsky, dyrektor operacyjny Instagrama.
Czytaj też: Oto Spotify Greenroom, czyli konkurencja dla Twitter Spaces i Clubhouse
Największym plusem jest to, że będzie się dało je pominąć, w porównaniu chociażby do YouTube, gdzie niektóre reklamy musimy obejrzeć w całości, zanim przejdziemy do właściwego wideo.