Facebook wydaje miliony na reklamy polityczne. Oznacza to, że firma jest numerem jeden, jeśli chodzi o ilość reklam w swoim serwisie.

Facebook opublikował raport, w którym przedstawia wszystkie grupy amerykańskie korzystające z opłaconych reklam. Dzięki temu możemy przyjrzeć się, kto wydaje najwięcej na promowanie swoich produktów czy swojej osoby. Co ciekawe, na pierwszym miejscu jest… Facebook. Firma wydała ponad 12 milionów dolarów na reklamy związane z polityką i kwestiami o znaczeniu ogólnokrajowym.

Kolejnymi dwoma, największymi klientami są Beto O’Rourke, który na swoją kampanią polityczną Beto for Texas wydał na portalu 5,27 miliona dolarów oraz prezydent Stanów Zjednoczonych. Komitet Donalda Trumpa – Make America Great Again wydał 3,14 miliona dolarów na wspomaganie biznesmena-polityka. Niezależne analizy potwierdziły, że Beto O’Rourke oraz Donald Trump najefektywniej wykorzystują siłę mediów społecznościowych.

Ogółem, od maja reklamodawcy treści politycznych wydali ponad 256 milinów dolarów na ponad 1,67 miliona reklam. Średni koszt reklamy wynosi zatem 153 dolary. Rzecznik Facebooka poinformował, że we wspomniane 256 milionów dolarów nie wliczono 12 milionów wydanych przez samego Facebooka.

Czytaj też: Oto niszczarka Banksy’ego ze słynnej aukcji

Źródło: venturebeat.com

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej