Elektryczny Roadster Tesli ma wgniatać nas w fotel, zapewniać przyspieszenie rodem z filmów sci-fi, ale przede wszystkim być pokazem możliwości firmy Elona Muska. Dbałość o szczegóły będzie więc wszechobecna.
A tak się składa, że właśnie właściciel oraz dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, potwierdził jak dotąd najmniejszy szczegół dotyczący nowego Roadstera. Okazuje się, że ten będzie miał felgi rodem z samochodów wyścigowych, bo sprowadzające się do zamka centralnego, a więc tylko do jednej śruby, a nie kilku
Felgi z zamkiem centralnym są używane głównie w samochodach wyścigowych i niektórych wyczynowych samochodach sportowych. Są obecne m.in. w Lamborghini Aventador SV, Porsche Carrera GT, 918 Spyder i 911, ale też Koenigsegg One: 1 oraz Regera.
Zamiast tradycyjnej konfiguracji z 4 lub 5 nakrętkami do blokowania felgi, koło z zamkiem centralnym wykorzystuje tylko jedną dużą nakrętkę sześciokątną (via Electrek).
Czytaj też: Kolejny przykład wyższości Tesli nad elektrycznym Porsche Taycan
W przypadku samochodów wyścigowych główną zaletą tego rozwiązania jest szybkość wymiany koła w pit-stopie, ale niewielu wie, że to podejście zapewnia też więcej miejsca w piaście na większe klocki i zaciski hamulcowe.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News