Reklama
aplikuj.pl

Wszyscy chcą dać grosza Wiedźminowi – fenomen Toss a Coin to Your Witcher

Toss a Coin to Your Witcher, piosenka Jaskra, Joey Batey, Grosza daj Wiedźminowi, Wiedźmin, The WItcher, Wiedźmin piosenka, Jaskier at Open’er 2020

Od premiery Wiedźmina od Netflixa minął prawie miesiąc, ale jego popularność nie spada. Dba o to Lauren S. Hissrich, dbają aktorzy i sam Netflix, ale spójrzmy prawdzie w oczy – największa zasługa leży po stronie promującej serial piosenki Toss a Coin to Your Witcher.

Grosza daj Wiedźminowi, sakiewką potrząśnij!

Toss a Coin to Your Witcher w wykonaniu Joeya Bateya, czyli serialowego Jaskra bardzo szybko stało się viralem.  Nie tylko podśpiewujemy ten utwór pod prysznicem, ale przeróżni twórcy prześcigają się w tworzeniu coverów, które na fali popularności piosenki szybko zdobywają dziesiątki, a nawet setki tysięcy wyświetleń.  Co ciekawe, gdy na początku grudnia udostępniono ten utwór nie zyskał takiej popularności, jak po usłyszeniu go w 2. odcinku Wiedźmina. Wydaje się, że to sukcesu Toss a Coin to Your Witcher przyczynił się niezwykle charyzmatyczny i przekonujący w roli Jaskra Joey Batey.

Również tłumaczenia na obce języki nie pozbawiają piosenki uroku. Polska wersja Grosza daj Wiedźminowi, jest przeze mnie równie często podśpiewywana, co oryginał. A coveruje się zarówno angielską wersję, jak i te, stworzone na potrzeby poszczególnych krajów. Dzięki temu utwór na dłużej pozostaje w głowach widzów. Netflix zadbał o to, by nawet ci, którzy angielskiego nie znają mogli nucić w swoich językach o tym geraltowym groszu. Oczywiście bardzo chętnie sprawdzamy, jak to brzmi „po innemu”, o czym dobitnie świadczy 1,5 mln odtworzeń pod filmem zbierającym Toss a Coin w 14 językach.  

Jaskier na Openerze 2020

Chyba jeszcze nie zdarzyło się, by piosenka z serialu była tak popularna, że widzowie domagają się jej pojawienia na jakimś festiwalu. A jest tak w przypadku Toss a Coin to Your Witcher. Na Facebooku powstało nawet wydarzenie o nazwie „ Jaskier at Open’er 2020”. Aktualnie 10 tys. osób kliknęło „wezmę udział”, a 75 tys. „zainteresowany”. Przekłada się to na 85 tysięcy osób wyrażających poparcie dla pojawienia się Jaskra na Openerze. A to znacznie więcej niż w przypadku realnie istniejących, międzynarodowych zespołów. Podobne wydarzenie poświęcone Twenty One Pilots zebrało dużo mniej chętnych, bo tylko około 18 tys.

Trzeba przyznać, że wysłanie Jaskra z piosenką na Openera byłoby genialnym posunięciem marketingowym i sprawiłoby, że o Wiedźminie nadal byłoby głośno. Należy jednak pamiętać, że choć to Joey Batey wykonuje Toss a Coin, to za stworzenie tak chwytliwej piosenki odpowiadają Sonya Belousova i Giona Ostinelli. Mam nadzieję, że ten duet da w kolejnych sezonach równie chwytliwe utwory, w końcu najsłynniejszy bard na Kontynencie nie może śpiewać w kółko tego samego.

Taka popularność utworu skutkuje wciąż trwającą kampanią reklamową, za którą Netflix nie musi płacić

Covery, przeróbki, memy, to wszystko działa na korzyść Netflixowego Wiedźmina lepiej, niż jakiekolwiek plakaty na mieście. Platforma od czasu do czasu dostarcza zabawnych wywiadów z aktorami, a bardziej na poważnie promocją zajmuje się sama showrunnerka Lauren S. Hissrich. Zyskuje na tym nie tylko serial, ale także gry CD Projekt Red i, co najbardziej mnie cieszy, książki Andrzeja Sapkowskiego.

Internet pokazuje, że nie ważne, co myślimy o serialu Wiedźmin, wszyscy kochamy utwór Grosza daj Wiedźminowi.

MEMY: 9GAG

ZDJĘCIE GŁÓWNE: NETFLIX